    From: "Karmel" <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trybulnal konstytucyjny?
    Date: Sun, 7 Mar 2004 01:02:50 +0100
    Sender: k...@o...pl@qe67.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "GoLo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c2g7lu$pqt$1@olsztyn.ols.vectranet.pl...
    > Czyli w koncu ustawa o sluzbie wojskowej jest zgodna czy nie? Bo wg mnie
    nie
    > jest.
    Jeżeli uważasz, że jest niezgodna, to napisz do Rzecznika Praw
    Obywatelskich. Wystarczy zwykły list, nawet e-mail. Rzecznik na pewno
    odpisze, a jezeli masz rację z pewnością przekaże sprawę dalej, łącznie z
    możliwością wniesienia skargi konstytucyjnej.

> [...]
    kredytu
    > na zakup towaru bo wojsko nademna wisi), nie moze dostac kredytu na zakup
    > mieszkania, samochodu czy zalozenie interesu (bo zaden bank nie da, bo kto
    > by splacal jak wezma do woja?). I to ma nie naruszac moich wolnosci!!!
    > Czlowieku o czym ty mowisz to to jest jawna nie sprawiedliwosc! Moj kolega
    > ze szkoly tylko dlatego ze ma kategorie D dostal juz kredycik i zalozyl
    > firme (pisze programy). I to ma byc rownosc, "kaleka" ma lepsze sanse na
    > dobry start w zycie niz pelno sprawny obywatel!!!
    No cóż, jedni muszą pracować, żeby inni mogli się obijać. Jeżeli założysz
    rodzinę, i bedziesz miał dziecko, do wojska Cię nie wezmą. Nie jestem do
    końca pewien, ale pisze to chyba w Ustawie o powszechnym obowiązku obrony

    > Pomijajac juz inny problem ze wojsko na wiekszosc mlodych ludzi dziala
    > demoralizujaco. Kto nie wierzy niech sie zapyta kogos kto byl w woju co
    > robil w wolnych chwilach. (fala, pijanstwo, rozpusta i te sprawy).
    > Powinienem miec prawo wybpru miejsca i ludzi z ktorymi mam przebywac i tak
    > jest wszedzie szkole (mozna zmienic), pracy (to samo), autobusie, kinie
    > (mozna wyjsc), sklepie itp z wyjatkiem woja, bo tam jak cie gdzies
    przypisza
    > to nie mozesz nic zrobic.
    To już jest dyskusja na inną grupę.

    > A co mnie inni obchodza, w tej sytuacji jestem egoisa i dzialam we wlasnym
    > imieniu, jak ktos chce sie do mine przylaczym, mozna powalczyc wspolnie w
    > tej waznej sprawie.
    Skontaktuj się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich. Przeszukałem orzeczenia TK,
    jednak nie znalazłem nic co mogłoby wyjaśnić Twoją sytuację.

    serdecznie pozdrawiam
    Karmel
    e-mail do wiadomości redakcji