  • 1. Data: 2020-02-02 15:03:21
    Temat: Trwa procedura ws. ułaskawienia Śpiewaka
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/polityka/485144-prezydent-czeka
    -na-opinie-ziobry-ws-ulaskawienia-spiewaka

    Trwa procedura ws. ułaskawienia Śpiewaka. Spychalski: Wniosek trafił do
    Prokuratora Generalnego. Prezydent czeka na opinię

    opublikowano: 6 godzin temu ? aktualizacja: 5 godzin temu
    Andrzej Duda i Jan Śpiewak / autor: Fratria

    Zgodnie ze standardową procedurą wniosek Jana Śpiewaka o ułaskawienie
    został przekazany do Prokuratora Generalnego, który teraz zbiera
    informacje w sprawie i następnie przedstawi prezydentowi swoją opinię -
    powiedział PAP rzecznik prezydenta Błażej Spychalski.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ: NASZ WYWIAD. Rzecznik prezydenta przed wizytą Macrona:
    Mogę zdradzić, że podczas tej wizyty zostaną podpisane bardzo ważne umowy

    Śpiewak został w połowie grudnia prawomocnie uznany przez Sąd Okręgowy w
    Warszawie za winnego zniesławienia mec. Bogumiły Górnikowskiej. 23
    grudnia ub. roku aktywista złożył w Kancelarii Prezydenta wniosek o
    ułaskawienie.

    PAP zapytała rzecznika prezydenta, na jakim etapie jest rozpatrywanie
    wniosku Śpiewaka. Spychalski odparł, że zgodnie z procedurą wniosek
    Śpiewaka został przekazany do Prokuratora Generalnego.

    To jest standardowa procedura trybu prezydenckiego, taka jak w
    innych przypadkach - czyli Prokurator Generalny zbiera teraz informacje
    i przedstawi je prezydentowi, jak tylko je zbierze, czyli (przedstawi)
    opinie

    -- powiedział Spychalski.

    CZYTAJ TAKŻE: Prezydent Andrzej Duda wszczął postępowanie ws.
    ułaskawienia Jana Śpiewaka. ,,Oczekujemy na wpływ akt sprawy z prokuratury"

    Śpiewak krytykował publicznie Górnikowską w związku z reprywatyzacją
    jednej z kamienic w Warszawie i jej działalnością z lat 2008-2011, kiedy
    była kuratorem właściciela budynku, który - jak się okazało - nie żył od
    1959 roku.

    W sprawie Śpiewaka sąd okręgowy utrzymał w mocy wyrok sądu rejonowego,
    który w styczniu nakazał działaczowi zapłatę 5 tys. zł grzywny i 10 tys.
    zł nawiązki na rzecz Górnikowskiej.

    Uzasadnienie wyroku było niejawne.

    kb/PAP
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

  • 2. Data: 2020-02-02 18:37:38
    Temat: Re: Trwa procedura ws. ułaskawienia Śpiewaka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2020 15:03:21 +0100, u2 napisał(a):
> [...]

    > informacje w sprawie i następnie przedstawi prezydentowi swoją opinię -
    > powiedział PAP rzecznik prezydenta Błażej Spychalski.

    A co to - Duda nie umie bez procedury ?

> [...]
    >
    > W sprawie Śpiewaka sąd okręgowy utrzymał w mocy wyrok sądu rejonowego,
    > który w styczniu nakazał działaczowi zapłatę 5 tys. zł grzywny i 10 tys.

    I co w razie ulaskawienia ? Grzywna do zwrotu i nawiazka do zwrotu ?

    czy w ogole nie zamierza placic, i liczy na to, ze Duda zdazy ?

    J.

  • 3. Data: 2020-02-02 18:45:37
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.02.2020 o 18:37, J.F. pisze:

    > A co to - Duda nie umie bez procedury ?

    najważniejsze to odtajnić materiały z sądu kapturowego nad Śpiewakiem,
    ciekawe co nadzwyczajna kasta zataja?:)

  • 4. Data: 2020-02-03 12:27:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >najważniejsze to odtajnić materiały z sądu kapturowego nad
    >Śpiewakiem, ciekawe co nadzwyczajna kasta zataja?:)

    Nie czytales ? Wszystko zgodnie z ustawą.

    A Spiewak to uzasadnienie dostal.

    No ale jesli Spiewak prawa szczegolowo nie zna, to nie dziwne, ze
    przesadzil w wypowiedzi.
    A pani adwokat zna, to pozwała ...

    J.

  • 5. Data: 2020-02-03 14:08:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.02.2020 o 12:27, J.F. pisze:
    > Nie czytales ? Wszystko zgodnie z ustawą.

    nie czytałem, podaj linkę

    > A Spiewak to uzasadnienie dostal.

    skąd wiesz ?

  • 6. Data: 2020-02-03 15:48:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >nie czytałem, podaj linkę

    https://www.arslege.pl/kodeks-postepowania-karnego/k
    13/s524/

    art 359

    >skąd wiesz ?

    Zakladam.
    Az tak, zeby mu wyslali wyrok z "uzasadnienie tajne" to nie
    przypuszczam :-)

    Czy zreszta akta sie nie upublicznily w miedzyczasie ?

    J.

  • 7. Data: 2020-02-03 19:03:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.02.2020 o 15:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > https://www.arslege.pl/kodeks-postepowania-karnego/k
    13/s524/

    > art 359

    chodzi o uzasadnienie utajnienia, dlaczego sąd utajnił proces ?

> [...]
    > :-)
    >
    > Czy zreszta akta sie nie upublicznily w miedzyczasie ?

    jak zakładasz, że dostał to nie pisz zdania oznajmującego, że dostał