    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 15 Dec 2011 12:40:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Towar niezgodny z umową?
    <jbm8e3$qmq$1@mx1.internetia.pl> <4edf16e1$1@news.home.net.pl>
    <4ee11881$0$8438$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ee1bac1$1@news.home.net.pl>
    <4ee1c003$0$8450$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ee1c18c$1@news.home.net.pl>
    <4ee1c935$0$8457$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ee1db2d$1@news.home.net.pl>
    <4ee1f53c$0$5804$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1112092354490.676@quad>
    <s...@g...mierzwiak.com>

    On Sat, 10 Dec 2011, januszek wrote:

    > Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > ECC nie zabezpiecza przed uszkodzeniem modułu pamięci

    Tylko "słabe" ECC, czyli mające redundancję *niższą* niż potrzebna
    na wykrycie *i* skorygowanie każdego z bitów jednego modułu
    rzeczywiście nie zabezpiecza - z czego nie wynika teza odwrotna,
    że się nie da.

    > tylko zapewnia
    > większą stabilność pracy niż systemy w których używa sie zwykłych
    > pamięci (nie ECC czyli bez korekcji).
    > ECC zabezpiecza przed efektami przekłamań, które mogą wystąpić
    > na skutek rożnych przyczyn od mikro pęknięć i innych defektów
    > w strukturze krzemu po promieniowanie kosmiczne, które w postaci
    > szczątkowej dociera na Ziemie.

    I czym niby jedno przekłamanie różni się z p. widzenia pracy
    komputera od drugiego czy owego od padu modułu, umiesz wyjaśnić?
    Tym, że raz masz skorygowane pojedyncze słowo (z uwagą niżej)
    a przy "padzie" wszystkie? No to raz jeszcze: a co za
    różnica?

    I bynajmniej *nie* pisałem o celowym uruchamianiu komputera
    z zepsutym modułem - lecz padem (w tym "kompletnym") w trakcie
    pracy.
    Oczywiście zadaniem systemu operacyjnego jest wymigrowanie
    wszystkich obszarów, które znalazły się na liście stron uszkodzonych,
    w inne miejsca pamięci fizycznej, bo uparte korzystanie z uszkodzonej
    pamięci "bo nadmiarowości nam na styk wystarcza" rzecz jasna nie
    jest dobrym pomysłem - ale to już krok dalej.

    pzdr, Gotfryd