    From: "wowka" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament, zachowek
    Date: Sat, 28 Feb 2004 23:11:44 +0100

    Użytkownik "Ulka " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c1r046$ahu$1@inews.gazeta.pl...
    > Prosze o udzielenie informacji
    > zmarł drugi mąż mojej mamy
    > testamentem zapisał jej mieszkanie hipoteczne 36 m. które wykupil przed
    > zawarciem małżeństwa
    > w testamencie wydziedziczył troje swoich dzieci z poprzedniego małżeństwa,
    > którymi od kilkunastu lat nie miał kontaktu
    > opisał , ze córce za swojego życia kupił dwa mnieszkania własnościowe,
    które
    > ona sprzedała
    > jednemu synowi kupił firmę którą razem prowadzili, gdy ojciec poszedl do
    > szpitala , syn sprzedal firme
> [...]

    to powinna być prosta sprawa, mama niech złoży wniosek o stwierdzenie
    nabycia spadku do sądu, wskaże troje dzieci męża z adresami tych, których
    zna oraz niech napisze, że wnosi o ustanowienie kuratora sądowego dla
    trzeciego syna, który przebywa za granicą, a dokładne miejsce jego pobytu
    nie jest znane. Możliwe, że sąd zażąda informacji zz Centralnego Biura
    Adresowego, jeżeli tak, to mama będzie musiała sie tam zwrócić o podanie
    adresu nieobecnego dziecka. Potem sąd ustanawia kuratora i wyznacza
    rozprawę. Jeżeli testament jest notarialny to na 99% sąd go uzna bez
    przeprowadzenia innych dowodów (w praktyce oznacza to zakończenie sprawy na
    pierwszym posiedzeniu). Sprawa powinna zakończyć się do pół roku (zależy
    jaki sąd - w małym mieście szybciutko)

    --
    wowka