    From: "Jan Galazka" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tesciowa kupuje mieszkanie:-) PILNE
    Date: Mon, 19 Apr 2004 19:15:06 +0200

    > Moment:-) mnie wyszło coś innego - jaka ta matematyka skomplikowana.
    > wolna od opodatkowania w I grupie podatkowej jest kwota 9.637 zł, czyli
    > 80.000- 9.637(kwota zwolniona z opodatkowania) = 70.363zł
    > 70.363zł - 20.556zł = 49.807zł
    > 822,20zł + 7% od kwoty 49.807zł = 822,20zł + 3486,49zł = 4.308,69zł

    A tak jeszcze na marginesie art. 16 ust. 1 ustawy o podatku od spadkow i
    darowizn:
    W przypadku nabycia budynku mieszkalnego lub jego czesci, lokalu
    mieszkalnego stanowiacego orebna wlasnosc (...) w drodze spadku przez osoby
    zaliczane do I grupy podatkowej, nie wlicza sie do podstawy opodatkowania
    ich wartosci do lacznej wysokosci nieprzekraczajacej 110 m2 powierzchni
    uzytkowej budynku lub lokalu. Tak wiec podatku od spadkow i darowizn w ogole
    by nie bylo (to samo dotyczy darowizny).
    Uwaga, sa zastrzezenia, aby takie zwolnienie uzyskac, ale polecam lekture
    przepisow, bo nie chce mi sie przepisywac.
    JG