    From: "akala" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Teoretyczne rozwazania - legalnosc dowodu
    Date: Tue, 13 Jun 2006 23:57:47 +0200

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:e6n9if$3l1$1@inews.gazeta.pl
    >. W USA - nawet tych
    > informacji nie mozna w zaden sposob wykorzystac, bo kazdy nastepny
    > dowod bedzie nielegalny, stad nazwa - owoce z zatrutego drzewa;-)

    problem dowodu zdobytego "w sposób niedozwolony" w końcowym efekkcie
    sprowadza się do pyatnia które postawiłem na końcu.
    Co do USA ,im tam chyba demokracja wiele razy myli się z birokracją
    .Przypomnij sobie informację podawaną we wszystkich dzienikach / chyba 2 lub
    3 lata temu/ ,która sprowadzał sie do tego ,że odchodzący gubernator chyba
    Luizjany ułaskawił wszystkich więznów skazanych na karę śmierci ,a jako
    powód podał oficjalnie, wątpliwości co do ich winy.W USA powstał organizacja
    ,która wykorzystując możliwości wynikające z badań genetycznych doprowadził
    do zwolnienia setek skazanych siedzących już w celach śmierci.Wielu
    członków tej organizacji ,oraz wielu prawników wskazuje ,że pomyki sądowe
    wynikają z błędnego prawa, a między innymi właśnie z zasady "owoce z
    zatrutego drzewa"
    Kurjozalnym okazał się wyrok Sadu Najwyższego USA któru sprowadzał się
    mniej wiecej do tego ,że wykonanie wyroku kary śmierci na niewinym skazańcu
    jest zgodne z prawem ponieważ sąd go skazał. /możan w proceduralnym
    absurdzie nawet dojść i do takich wniosków/
    Obowiązujące w polskim KPK zakazy procesowe powodują że nie można skałdać
    wniosku dowodowego mającego na celu przesłuchanie spowiednika co do
    okolicznosci ,których się dowiedzial w casie spowiedzi ,a ni takiej cznności
    wykonaywać z własnej inicjatywy ,ale powstaje własnie pytanie a co się
    stanie kiedy taka cznność zostanie wykonana i uzyska się dowód niewinności
    ?Czy sędzia pomimo naruszenia oczywoistego zakazu procesowego może odrzucić
    jednoznaczny dowód niewinności i pozostwić niewinnego człowieka na wiele lat
    w więzieniu ?
    Dalsze rozważania na ten temat raczej przekracają formułę tej grupy
    akala