eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[TPSA] Z jakiego art. złożyć pozew aby zakończyć windykację nienależnej kwoty? › Re: [TPSA] Z jakiego art. złożyć pozew aby zakończyć windykację nienależnej kwoty?
    From: "pinkdotR" <w...@r...-znosze-man.poznan-spamu-.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [TPSA] Z jakiego art. złożyć pozew aby zakończyć windykację
    nienależnej kwoty?
    Date: Tue, 12 Jun 2007 17:35:11 +0200

    Użytkownik "Wojtek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:f4kg46$nvq$1@news.dialog.net.pl...

    > -------------------------
    > Opisz na priv dokładnie o co chodzi?

    To już napiszę lepiej tu, to nic prywatnego, tylko nie chciało mi się
    kolejny raz tej historii opowiadać. Postaram się streścić: TPSA wystawiła mi
    pierwszą fakturę za telefon za okres od daty wcześniejszej niż data
    podpisania umowy oraz na nieprawidłowy abonament (wtedy standardowy zamiast
    oszczędnego, który wybrałem). Jeszcze trzy kolejne faktury zostały
    wystawione na nieprawidłowy abonament. Każdą natychmiast reklamowałem i w
    każdym przypadku na _pełną kwotę_ gdyż do poprawy było wszystko - zarówno
    abonament jak i opłata za połączenia wymagająca przeliczenia według innych
    stawek i po uwzględnieniu darmowych impulsów, które w ab. oszczędnym były a
    w standardowym nie. Reklamacje zostały uwzględnione w całości na moją
    korzyść a najdłużej ciągnąca się, dotycząca poprawienia daty zawarcia umowy
    była rozpatrywana aż 8 miesięcy.

    W tym czasie wielokrotnie poganiałem sprawę i beskutecznie usiłowałem
    dowiedzieć się jaka będzie prawidłowa kwota do zapłaty. Wszystkie poprawne
    faktury płaciłem w terminie, wszystkie korygowane w chwili otrzymania
    korekty a tę najdłużej rozpatrywaną zaraz, gdy podano mi prawidłową kwotę
    (jakiś miesiąc przed otrzymaniem korekty).

    Zanim minęło te 8 miesięcy TPSA wystawiała mi żądania zapłaty, które też
    reklamowałem, przekazała sprawę do windykatora Intrum Justitia i zdążyła
    wyłączyć mi telefon w kierunku wychodzącym (pozbawiając mnie jednocześnie
    możliwości użycia darmowych impulsów). Złożyłem wyjaśnienia windykatorowi,
    zakwestionowałem wyłączenie telefonu jako bezpodstawne (jedyna nieopłacona
    wtedy faktura była wystawiona błędnie, znajdowała się w postępowaniu
    reklamacyjnym a TPSA nie była w stanie podać mi prawidłowej kwoty
    należności). Widnykator zwrócił sprawę, linia została włączona.

    TPSA wystawiła mi standardową fakturę za miesiąc, w którym wyłączony był mój
    telefon, ja tę fakturę zareklamowałem i odmówiłem zapłaty z tytułu
    bezpodstawnego niewypełnienia przedmiotu umowy. Pojawiła się jeszcze nota
    odsetkowa za zapłatę wcześniej reklamowanych faktur w terminach korekt
    zamiast w oryginalnych terminach płatności błędnych faktur. Zakwestionowałem
    ją i odstąpiono od windykacji tej noty.

    Po kilku miesiącach znowu odłączono mi telefon w kierunku wychodzącym z
    powodu braku zapłaty faktury za okres pierwszego wyłączenia. Też to
    zareklamowałem i w końcu wypowiedziałem umowę. Do zakończenia okresu
    wypowiedzenia nie przywrócono już działania mojego telefonu. Był wyłączony
    przez kolejne dwa miesiące.

    TPSA najpierw sama wysyłała mi wezwania do zapłaty, potem skorzystała z
    firmy Pactor, której też składałem wyjaśnienia a obecnie w posiadaniu
    rzekomego długu (za 3 miesiące niedziałania telefonu) znajduje się firma EOS
    KSI Polska. Ta ostatnia była wyjątkowo uporczywa i (chyba) dała sobie ze mną
    spokój dopiero po dwukrotnym pisemnym żądaniu z mojej strony, skardze do
    GIODO na naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych i rozmowie
    telefonicznej, którą nagrałem informując ich o tym.

    Tak, jak pisałem wcześniej, chcę załatwić sprawę ostatecznie a nie z
    aktualnie zajmującą się nią firmą windykacyjną i chcę uzyskać
    zadośćuczynienie za nękanie mnie i mój stracony czas i dlatego jestem
    zainteresowany powództwem, które pozwoli mi doprowadzić do takiego skutku.

    Wiem, że mogę olewać to, co dostaję. Wiem, że bez wniesienia sprawy ani TPSA
    ani żaden windykator niczego ode mnie nie uzyska. Wiem, że w przypadku
    wniesienia sprawy będę się mógł obronić ale mam już tego dość i nie chcę się
    bronić - chcę aktywnie zaatakować :)

    pozdrowionka

    pinkdotR