    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkola
    Date: Fri, 21 Jan 2005 08:16:09 -0600

    Ajgor wrote:
    > Witam. Nie wiem, czy tu dostane odpowiedz na moj problem. A raczej na
    > problem syna.
    > A o co chodzi.. otoz syn byl chory. Lezal da tygodnie w szpitalu. Chodzi do
    > liceum. Dzis sie (calkiem z zaskoczenia) dowiedzial, ze na polrocze z
    > historii dostanie jedynke, bo w czasie, jak byl w szpitalu, klasa pisala
    > dwie klasowki, a on ich nie pisal. A ze lezal wtedy w szpitalu? Cytuje
    > nauczycielke: "A co mnie to obchodzi?". I nie wazne, ze synowi poza tymi
    > klasowkami wychodzi srednia ponad 4. Nie wazne ze jest jednym z lepszych
    > uczniow w klasie.
> [...]

    Proponuję zacząć od wychowawcy klasy i przedstawić sytuację. Niech to
    nauczyciele na początek załatwią między sobą. Wszytko zależy jak
    inteligentnego ma wychowawcę.
    Jeżeli to nic nie da, o sprawie powinien dowiedzieć się dyrektor
    Synowi zawsze przysługuje prawo niezgodzenia się z oceną. Pisze wówczas
    podanie do dyrektora o egzamin komisyjny. Nic strasznego. Trzy osoby w
    komisji parę pytań i po krzyku.
    Nie pamiętam, czy moze byc tak, ze nauczyciel danego przedmiotu moze nie
    byc w komisji. Decyzja zdaje się zależy od dyrektora kogo powoła do
    komisji. Ale o niczego nie zmienia. Przy większym gronie nie będzie
    podskakiwał.
    Widziałem kilka takich komisji i w większości przypadków ocena jest
    zmieniana. Ponieważ większość rzeczy jest na piśmie, więc nie da się
    oceniać subiektywnie.
    W przypadku mocnych przegięć skarga do kuratorium

    Nie znam nauczycielki, ale skoro chce synowi nadepnąć na odcisk, to
    dopytałbym się go co takiego zrobił, że tak bardzo zalazł jej za skórę.