  • Data: 2003-12-23 22:58:01
    Temat: Re: Święta, karpie i denerwujący sąsiad
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mój sąsiad od kilku już lat kupuje przed świętami kilkanaście karpi a
    potem
    > je morduje i robi z nich jakieś różne dziwne potrawy... szkoda gadać.

    Myślę, że jest tylko jednym z parudziesieciu milionów Polaków praktykujących
    ten okrutny obrządek kazdego roku w drugiej połowie grudnia :-)

    > W tym
    > roku lekko przegiął. Wystawił na balkon kilka "podmordowanych" już ryb,
    > wyszłam rano na balkon i widząc to, odechciało mi się śniadania... jestem
    > wegetarianką.

    Niebywale współczuje, choc ja osobiscie sniadan nie jadam.

    > Pomyślałam sobie, czy ten świąteczny zwyczaj jest zgodny z prawem? Czy,
    > pomijając już słuszność/niesłuszność mordowania ryb, ubój ryb (nie do
    końca
    > na własny użytek) w mieszkaniu, który jest przecież lokalem mieszkalnym i
    > nie jest to żadna rzeź... do tego należy do wspólnoty mieszkaniowej (nie
    > rzeźnickiej!).

    Art. 181 par. 1 KK "Kto powoduje zniszczenie w świecie roslinnym lub
    zwierzecym w znacznych rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolnosci od 3
    miesiecy do lat 5" :-)

    To tak rzecz jasna tytulem zartu, wszak trudno mi w innych kategoriach
    traktowac zarzuty Szanownej Koleżanki :-)

    pdr
    Olo