eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStudia. Ile dziekanat ma czasu na odpowiedz na zlozone pismo? (długie) › Re: Studia. Ile dziekanat ma czasu na odpowiedz na zlozone pismo? (długie)
    From: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Studia. Ile dziekanat ma czasu na odpowiedz na zlozone pismo? (długie)
    Date: Wed, 20 Oct 2004 08:48:46 +0200

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Na pewno nie jest to postępowanie w trybie kpa?
    > Art. 161. Ustawy o szkolnictwie wyższym
    >
    > Do decyzji podjętych przez organ uczelni w indywidualnych sprawach
    > studenckich, [...] stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu postępowania
    > administracyjnego.

    Nie sądzę, choćby z przyczyn powołanych w poniższym orzeczeniu.

    1999.12.22 wyrok NSA I SA 841/99 LEX nr 46272
    "Niemniej jednak w postępowaniu prowadzonym przez organy uczelni w
    indywidualnych sprawach studenckich przepisy k.p.a. stosuje się odpowiednio,
    co wynika z art. 161 ustawy o szkolnictwie wyższym. Oznacza to z jednej
    strony, że przepisy te mają zastosowanie, o ile przepisy ustawy o
    szkolnictwie wyższym lub przepisy wydanego w oparciu o tą ustawę (art. 144
    ust. 1) regulaminu studiów (który określa prawa i obowiązki studenta
    związane z tokiem studiów) nie stanowią inaczej. Te ostatnie zaś określają
    szereg rozwiązań i instytucji szczególnych, co podyktowane jest
    koniecznością uwzględnienia specyfiki, chociażby postępowania dowodowego w
    tych sprawach. Po drugie zaś, oznacza to, że przepisy k.p.a. są stosowane
    wprost lub z pewnymi modyfikacjami albo wcale nie mają zastosowania. "

    Myślę, że gdyby zmiana wydziału była załatwiana w trybie kpa uczelnia
    dotrzymałaby trybu wymaganego przez procedurę choćby pouczając w decyzji
    odmownej o prawie odwołania (tej pierwszej o której pisze Maciek1980), a
    wówczas pytania zawarte w jego poście byłyby zbędne.