  • 11. Data: 2004-10-11 16:46:10
    Temat: Re: Strony pornograficzne w szkole
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > owszem, ale jak mu się już ta strona otworzyła, to nie zamknął jej tylko
    > ją dalej oglądał..

    Może nie zamknął, a może nie mógł - czasem to wcale takie proste nie
    jest...

    > 11-letnie dziecko wie już "co i jak" i nie zaszkodzi jego psychice
    > oglądanie "siusiaków i dziurek"..

    Nie zgodzę się do końca, wszystko zależy od wychowania... Niektore
    dzieciaki moga "to" widziec po raz pierwszy... Tak czy inaczej moim
    zdaniem nie powinno byc mowy o odszkodowaniach...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 12. Data: 2004-10-11 16:56:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dariusz Młyński wrote:

    > otwarcie tej strony jednak przed wyświetleniem sprawdzi, czy nie zawiera
    > tzw. słów kluczowych np. porno, hard itd. jeżeli zawiera to zablokuje dostęp

    Znakomity pomysł. W ten sposób zablokowany zostanie dostęp do wszelkich
    wiadomości (jak znowu opisząkolejną aferę o porno-stronach) oraz np.
    strony ze specyfkacjami dysków twardych...

    [ciach]

    > oprogramowanie zabezpieczające. A w opisanym przypadku - jeżeli ogladali
    > filmy porno to znaczy, że nauczyciel niczego nie sprawdzał. I albo nie mial

    Znając pismaków, na pewno coś przekręcili. Nie zdziwiłbym się, jakby
    chodziło o animowane GIFy, a nie filmy...

  • 13. Data: 2004-10-11 17:06:48
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Ewidentny brak nadzoru nauczyciela.

    Ewidetny brak wyobrazni z twojej strony...

    > Jest ca?e mnóstwo programów (nawet darmowych), które blokuj? dost?p do
    > stron
    > po s?owach kluczowych, adresach www, adresach IP. Mo?na to zrobi? na
    > serwerze proxy, na ko?cowej stacji u?ytkownika, na firewallu itd.)
    > Czyli je?eli mamy link do strony np. www.buty.pl oprogramowanie pozwoli
    > na
    > otwarcie tej strony jednak przed wy?wietleniem sprawdzi, czy nie zawiera
    > tzw. s?ów kluczowych np. porno, hard itd. je?eli zawiera to zablokuje
    > dost?p
    > do strony.

    Taki z ciebie znawca "technlogii" do blokowania stron, a nawet swojego
    czytnika nie potrafisz skonfigurowac...

    Co do oprogramowania, o którym piszesz to np. robiac strone w PHP mozna
    zaszyfrowac zawartosc tak ze zadnych słów kluczowych nie znajdziesz, mozna
    takze uzywac banerow i gifow zamiast tekstu... Jest jeszcze wiele innych
    sposobow, by ominac takie oprogramowanie... IP mozna miec dynamiczne,
    ktore np. zmienia sie co 10 minut.

    > Mo?na instalowac liczniki licz?ce dost?p do poszczególnych
    > adresów i sprawdza? "r?cznie" adresy ciesz?ce si? du?? popularno?ci?.

    Mozna tak robic tylko kto bedzie sprawdzal po zajeciach setki stron www i
    kto za to zaplaci? Poza tym jedna i ta sama strona moze wystepowac pod
    setkami adresow - to walka z wiatrakami...

    > Nie jest to szczególnie pracoch?onne.

    Dobre... Widać, że nie byłeś nigdy adminem wiekszej sieci.

    > I mozna prowadzi?
    > monitoring co ucze? ogladal i reagowac natychmiast (czyli na nast?pnych
    > zaj?ciach) na ogladanie takich stron.

    I znow duze koszty oprogramowania i czyjegos czasu, a oswiata pieniedzy na
    to nie da...

    > Mo?na równie? zakupi? oprogramowanie komercyjne z grupy tzw. Cyber
    > Patrol zaktualizowan? list? ston pornograficznych itd.

    Nawet drogie komercyjne rozwiazania nie daja 100% rezyltatow, bo to po
    prostu nie mozliwe. A prawda jest taka, ze jak dziecko bedzie chcialo to i
    tak sie na taka strone dostanie, czy ci sie to podoba czy nie...

  • 14. Data: 2004-10-11 17:34:39
    Od: "W.W." <S...@p...onet.pl>

    Użytkownik SebOLO napisał:
    A prawda jest taka, ze jak dziecko bedzie chcialo to
    > i tak sie na taka strone dostanie, czy ci sie to podoba czy nie...

    Moim zdaniem, prawda jest taka, że nauczyciel dał wolną rękę dzieciom i
    nie raczył nawet spojrzeć na monitor. Liczba monitorów w pracowni jest
    ograniczona i nie widzę problemu aby była pełna kontrolna nad
    wyświetlanymi treściami.
    Jestem za pełną odpowiedzialnością szkoły i nauczyciela.
    Pozdrawiam
    W.W.

  • 15. Data: 2004-10-11 17:35:33
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Ale z ciebie ignorant...

    I wzajemnie. Najwyrazniej nie jestes w stanie pojac co sie kryje za
    linkiem jak na niego patrzysz ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 16. Data: 2004-10-11 17:38:48
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Znakomity pomysł. W ten sposób zablokowany zostanie dostęp do wszelkich
    > wiadomości (jak znowu opisząkolejną aferę o porno-stronach) oraz np.
    > strony ze specyfkacjami dysków twardych...

    Z człym szacunkiem. Tam gdzie drwa rąbią tam wióry lecą. Jeżeli zostanie
    zablokowane dodatkowo 1-2% stron nie zawierających treści pornograficznych -
    mówi sie trudno. Pamiętajmy, że blokowana jest strona zwierająca słowo
    kluczowe a nie cały serwer (adres WWW czy IP), pozostałe stony z
    wiadomościami będzie można przeczytać. A jeżeli chodzi o słowa kluczowe to
    sztuką jest takie ich dobranie by umożliwić normalną pracę a jednocześnie
    zablokować dostęp do stron o niepożądanej zawartości. Ale gwarantuje to
    wszystko można tylko trzeba umieć i chcieć. A szczególnie w szole gdzie
    jeżeli nie otworzy sie 30% stron to wielkiej tragedi nie będzie. Mam
    wrażenie, że nauka informatyki ni epolega na surfowaniu po internecie i
    szukania nie wiadkomo czego. Owszem gdyby przedmiotem nauczania

  • 17. Data: 2004-10-11 21:16:28
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Dariusz Młyński wrote:

    > Ewidentny brak nadzoru nauczyciela.
    > Jest całe mnóstwo programów (nawet darmowych), które blokują dostęp
    > do stron po słowach kluczowych, adresach www, adresach IP. Można to
    > zrobić na serwerze proxy, na końcowej stacji użytkownika, na
    > firewallu itd.)
    > Czyli jeżeli mamy link do strony np. www.buty.pl oprogramowanie
    > pozwoli na otwarcie tej strony jednak przed wyświetleniem sprawdzi,
    > czy nie zawiera tzw. słów kluczowych np. porno, hard itd. jeżeli
    > zawiera to zablokuje dostęp do strony.

    wiesz po czym poznac kogos kto potrafi dobrze pozycjonowac takie strony ? Po
    tym ze od slowa np. kaszanka, potrafi dociagnac do porno, sex, erotyka.
    Nie da sie czegos takiego zrobic jak wyzej napisales, nawet najlepsze
    systemy do poszukiwania pornografi dzieciecej w necie nie potrafia
    monitorowac na tak wysokim poziomie. Do tego jest potrzebny czlowiek ktory
    bedzie to nadzorowal.
    Blokujac slowa kluczowe w taki sposob, praktycznie mozesz zapomniec o
    funkcjonowaniu czegos takiego jak dostep do internetu.

    Aczkolwiek uwazam ze beztroski dostep do internetu na zacieciach informatyki
    to beznadziejny pomysl, a 9 stanowisk to nic w porownaniu z niektorymi
    szkolami gdzie jest ich grubo ponad 30.

  • 18. Data: 2004-10-11 21:20:54
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    SebOLO wrote:

    > Co do oprogramowania, o którym piszesz to np. robiac strone w PHP
    > mozna zaszyfrowac zawartosc tak ze zadnych słów kluczowych nie

    hehehe, kaszanka = sex, porno, erotyka :)
    znam takich co potrafia tak wlasnie zaszyfrowac odpowiednio tresc :) i robia
    to czasem poprostu dla zabawy :)

    > Mozna tak robic tylko kto bedzie sprawdzal po zajeciach setki stron
    > www i kto za to zaplaci? Poza tym jedna i ta sama strona moze
    > wystepowac pod setkami adresow - to walka z wiatrakami...

    licznik nic nie da praktycznie, bo mozesz wchodzic przez dowolna
    wyszukiwarke jako kopia a to juz znacznie komplikuje sprawe.

    > Dobre... Widać, że nie byłeś nigdy adminem wiekszej sieci.

    > I znow duze koszty oprogramowania i czyjegos czasu, a oswiata
    > pieniedzy na to nie da...

    dokladnie, taniej wyjdzie odciac calkowicie net :)

    > Nawet drogie komercyjne rozwiazania nie daja 100% rezyltatow, bo to po
    > prostu nie mozliwe. A prawda jest taka, ze jak dziecko bedzie chcialo
    > to i tak sie na taka strone dostanie, czy ci sie to podoba czy nie...

    nie lekcewazmy inteligencji i zdolnosci dzieciakow, akurat dzieciaki w takim
    wieku bardzo dobrze nieraz wiedza co i jak.

  • 19. Data: 2004-10-11 21:31:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dariusz Młyński wrote:

    > Z człym szacunkiem. Tam gdzie drwa rąbią tam wióry lecą. Jeżeli zostanie
    > zablokowane dodatkowo 1-2% stron nie zawierających treści pornograficznych -

    Skąd masz te dane? Tzn. że 1-2%? Poporosze o źródło oraz uzasadnienie.

    > mówi sie trudno. Pamiętajmy, że blokowana jest strona zwierająca słowo
    > kluczowe a nie cały serwer (adres WWW czy IP), pozostałe stony z
    > wiadomościami będzie można przeczytać. A jeżeli chodzi o słowa kluczowe to

    Jasne - tylko jeśli będzie to wiadomość z 'pierwszej strony' to po
    prostu nie wejdziesz na główną.

    > sztuką jest takie ich dobranie by umożliwić normalną pracę a jednocześnie
    > zablokować dostęp do stron o niepożądanej zawartości. Ale gwarantuje to
    > wszystko można tylko trzeba umieć i chcieć. A szczególnie w szole

    [sarkazm]
    ...napisał Dariusz, który w swoim profesjonalnym życiu setki takich
    idealnie działających konfiguracji stworzył...
    [/sarkazm]

    > gdzie jeżeli nie otworzy sie 30% stron to wielkiej tragedi nie będzie. Mam

    To w końcu 1%, 2%, 30%? I poproszę o źródła tych danych.

    > wrażenie, że nauka informatyki ni epolega na surfowaniu po internecie i
    > szukania nie wiadkomo czego. Owszem gdyby przedmiotem nauczania

    'Informatyka' to teoria informacji, a nie (jak to wielu lamerów mylnie
    rozumie) nauka programowania. Nauka korzystania z multiwyszukiwarek jest
    ważną i pożyteczną umiejętnością. Wszelkie 'wykastrowanie' internetu
    spowoduje, że nauka będzie zafałszowana.

    To trochę tak, jak uczenie jazdy samochodem wyłącznie w warunkach
    symulacyjnych - przy idealnej pogodzie, nawierzchni i idealnych innych
    uczestnikach ruchu. Potem wyjeżdża taki na Warszawę w czasie deszczu i
    przeżywa szok.

  • 20. Data: 2004-10-12 07:24:13
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dariusz Młyński wrote:
    [...]
    > wiesz po czym poznac kogos kto potrafi dobrze pozycjonowac takie strony ?
    Po
    > tym ze od slowa np. kaszanka, potrafi dociagnac do porno, sex, erotyka.
    [...]
    I przeciwnie. Znam przypadek, gdy na stronie turystycznej umieszczone
    zostały słowa kluczowe z zakresu słownictwa seksu, nazwiska terrorystów,
    Hitler, Mao, Gevara, gwałt, włam, sperma itp - typowe "przegięcie" w druga
    stronę. Ale to "zawodowcy" młodzicy" tworzą takie strony, za pieniądze nawet
    WSm