  • 111. Data: 2021-04-05 23:29:45
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 23:01, Budzik pisze:

    > To moze popracuj nad jasnoscia przekazu bo ja ogolnie dosc kumaty
    > jestem...

    Mało kumaty. "Wszystko jest proste, dokąd nie musisz sam tego zrobić od
    początku do końca", to jedno z praw logiki Marphyego. Chodzi o to, że
    wiele rzeczy wydaje się proste do realizacji, dokąd ktoś nie musi tego w
    całości zrealizować. Bo wówczas wychodzą różne niewidoczne na pierwszy
    rzut oka problemy.

    > Och mistrzu, wyprowadz mnie na własciwa sciezke ;-D

    Mniej piany i tupania nóżkami. Więcej szacunku dla innych ludzi. Pomnij
    mądrze, rozważ rozumnie, zbadaj, zgłębij. Sprowadź rzecz do swej
    jasności i umieść autora na swoim miejscu. Wówczas zrozumiesz.

    > Czyli maja w dupie obostrzenia?

    A to w którejś wersji Tweetera wprowadzili obowiązek kolejek? Czego, to
    się człowiek nowego na tym usnecie nie dowiaduje.

    > Mam ci zdjecia przysłac?

    Po co? Ja nie twierdzę, że kłamiesz. Twierdzę, że u nas jest to problem
    mało znany. Mamy na wszelki wypadek zwalczać coś, czego u nas nie ma?

    > wpisałem sobie z cieawości do googla:
    > https://gazetakrakowska.pl/zakopane-kolejki-tylko-do
    -lidla-odstepy-
    > jednak-sa-zbyt-male/ar/c1-14893741
    > https://gazetakrakowska.pl/zakopane-przedswiateczne-
    zakupy-kolejki-
    > przed-supermarketami-zdjecia/ar/c1-14909550
    > Chcesz powiedziec ze nie ma takiego zwierzecia jak zyrafa? ;-D

    Chcę powiedzieć, że mam 2 godziny do Zakopanego. Ja u mnie dziś zrobiłem
    z buta kilkanaście kilometrów i tylko raz byłem z innym człowiekiem
    bliżej, niż 2 metry. Widzisz sens noszenia maseczki przykładowo? Nawet
    nie ma kto tego heroizmu docenić.

    > sparafrazuje - jebac obostrzenia w kosciele.
    > No to o tym cały czas mowa - o wybiorczym traktowaniu,

    Żalisz się, że niekonstytucyjnie wprowadzane są jakieś tam obostrzenia.
    Że zabrania się organizowania strajków. Że policjanci biegają po
    knajpach i ludzi legitymują. A tu nagle taki przełom i chcesz w
    kościołach robić to samo. Cóż za przemiana duchowa?!

    > Aha, czyli cała rozmowa o kosciołach w których bywa 2-3x wiecej ludzi
    > niz powinno to bujda na resorach i gadamy od 10 postów o czyms co nie
    > ma miejsca?

    Ależ nigdy nawet nie podejrzewałem Cię o złe intencje. Ufam, ze skoro
    dostrzegłeś ten problem, to co najmniej raz byłeś na mszy i stwierdziłeś
    naruszenie tych zasad. Ale zrozum mnie, ze u mnie są trochę inne realia.
    Nie wiem. Może ludzie mądrzejsi. Może kościołów więcej. Teraz nie bywam,
    ale grubo przed COVID-em spokojnie się wyrabiano w tych covidowych
    limitach.

    > Dziekuje ci za to jakze kulturalne podsumowanie.

    Staram się, jak mogę traktować nawet tych, w odniesieniu do których mam
    podstawy sądzić, że maja poważne kłopoty natury psychiatrycznej jak
    normalnych ludzi. To podobno polepsza ich stan zdrowia. Dokąd nie
    wiedzą, ze wszyscy wokół wiedzą o ich chorobie, to starają się
    zachowywać normalnie, bo liczą na to, że nikt nie wie.

    > Ja jestem pragmatykiem.

    Rozumiem. Twoje prawo. Tylko ów pragmatyk nie może rozmijać się z
    prawem. Polska podpisała Konkordat i tym samym wyjęła spod polskiego
    prawa świeckiego pewne aspekty związane z Kościołem Katolickim.

    --
    Robert Tomasik

  • 112. Data: 2021-04-05 23:58:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Alez ja sie nie obrazam bo tu nie chodzi o stosowanie prawa co do
    > przecinka tylko o odbior spoleczny. Jezeli nie rozumiesz ze ludzi to
    > zwyczajnie wkurwia ze policja czepia sie demonstracji, czepia sie
    > restauracji, czepia sie siłowni a koscioły sa jak swiete krowy to nie
    > dziwie sie ze nie widzisz rowniez kolejek przed marketami.

    Ależ rozumiem. Nie każ mi dostrzegać tego, czego nie ma. Ufam, że u
    Ciebie taki problem jest. Staram Ci się wyjaśnić z czego wynika ta
    odmienność traktowania Kościoła - zwłaszcza Katolickiego. I tyle. Nawet
    nie staram się Cię przekonać, że to słuszny i zasadny kierunek. Ot,
    stwierdzam po prostu fakt.

    > Zgoda. Ale juz za przekroczenie x2 czy x3 jest kara.

    A w mojej ocenie tak nie powinno być. Prawo powinno być jasne i
    czytelne. W Ustawie o Broni i Amunicji w definicji broni pneumatycznej
    wpisano, że bronią jest ta wiatrówka, która ma ponad 17 J. No i raz
    musiałem odpowiedzieć na pytanie, czemu akurat tyle. Czemu nie 16 J,
    albo nie 18 J. A może 25 albo 120 J. Szukałem, szukałem i w końcu
    znalazłem, że oparto się o badania, ze 17 J przebija czaszkę "średniego"
    człowieka. Eureka! Ale czemu tej zasady nei zastosować do kuszy czy
    broni czarno-prochowej albo palnej, to do dziś nie pojmuje.

    Co za różnica dla ofiary, w jaki sposób napędzono pocisk?
    Czarno-prochowiec mający 5000 J nie wymaga nawet rejestracji i możesz
    sobie go nosić nabitego po mieście. Możesz zabić człowieka odległego o
    kilka kilometrów - oczywiście trudno trafić, ale jak przypadkowo
    postrzelisz. Za to na posiadanie pistoletu hukowego, który jest o wiele
    bardziej niebezpieczny użyty jako broń obuchowa, niż strzelecka (czyli
    do walenia po głowie) musisz przejść badania, zdać egzamin i mieć
    pozytywną opinię wśród sąsiadów. Na taką siekierę już nie.

    Niemcy kiedyś odmówili wprowadzenia zakazu korzystania z telefonów
    komórkowych, bo stwierdzili, ze nie da się sprawdzić, czy gość dzwonił,
    czy szukał czegoś w nawigacji.

    Ad rem, to zakaz musi być jednoznaczny i czytelny.

    > Zgadzam sie ze najlepiej byłoby ludzi przekonac. Ale do tego
    > potrzebna jest madra polityka. Rzad akurat na poczatku nie
    > bagatelizował - z dzisiejszego punktu widzenia trzebaby wrecz ocenic
    > ze zareagował nadreaktywnie w pierwszych miesiacach. Pajacowanie
    > zaczeło sie pozniej.

    Nikt nie wiedział - i w mojej ocenie nadal nie wie - co należało zrobić.
    Żaden kraj nie był przygotowany na takie coś. Tu akurat PiS nie był
    wyjątkiem. Pecha mieli, bo zbiegło się to z wyborami Prezydenta RP.
    Zaczęli dokładając do tego politykę, albo też kontrkandydaci zaczęli im
    to zarzucać i trudno jednoznacznie powiedzieć, kto ma więcej racji.

    > Ale to bez znaczenia bo tu nie o rzad chodzi. Jezeli policja ocenia
    > ze najlepiej ludzi przekonac to niech ludzi przekonuje a nie
    > wybiorczo karze.

    To już uwaga do Policji. Przy czym Policja niespecjalnie ma możliwości
    przekonywania kogokolwiek do czegokolwiek. Osobiście odnoszę wrażenie,
    że Policja też nei wie, co dobre, a co złe. Stara się po prostu stosować
    prawo.

    > W spoleczenstwie zawsze znajdzie sie grupa która bedzie miała
    > odmienne zdanie. Pytanie, jak duza jest ta grupa.
    > Jak co działa? Zarazanie?

    Zarażanie. Kto choruje i dlaczego., Czemu niektórzy przechodzą to, jak
    wiosenny katar, a inni lądują pod respiratorem. Czy lepiej zachować
    dystans, czy nosić maseczki. A może przyłbice.

    > Mam wrazenie ze naukowcy nie specjalnie przejmuja sie tym co mowi
    > rzad. Ewentualnie mowiac swoje, unikaja bezposredniej krytyki.

    Bo moim zdaniem nit obecnie nei zna odpowiedzi na te pytania. Wychodzi
    jakiś jełop i woła, że szczepionki mogą spowodować w odległej
    przyszłości powikłania. I nawet uważam, że ma rację. Tyle, że on też nie
    wie, czy spowodują, czy nie

    > Reszta czyli co? Wybiorcze egzekwowanie obostrzen?

    Najpierw sami twierdzicie, ze te obostrzenia są niezgodne z Konstytucją,
    a potem nagle słyszę, że należy je w Kościele szczególnie stosować. Ale
    Kościół, to prywatny teren wiernych. To mniej więcej pomysł z tego
    gatunku, że wpadnie ktoś do Twojego garażu i zacznie karać za to, że 6
    kolegów tam siedzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 113. Data: 2021-04-06 00:02:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dlaczego? Przeciez tu i tu sa ustanowione obostrzenia?

    Oooo! I jeszcze w szeregu miejsc.

    > Czyzbys twierdził ze te nałozone na kosciol sa nielegalne?

    Nad tym aspektem, to nawet mi się nie chce rozwodzić. Ale masz rację, że
    w Kościele są mniej legalne, niż gdzie indziej, bo w wypadku sklepów czy
    innych kin, to choć Konstytucja dopuszcza je ustanowione ustawą, a w
    wypadku Kościoła nie. Ale to jest najmniej ważny problem.

    Wyobraź sobie park. Nagle dwóch spacerowiczów znajduje się w odległości
    metra od siebie. Naruszyli bez wątpienia ograniczenia, bo te zdaje się
    wymagają 150 cm. Kogo ukarać i przede wszystkim dlaczego?

    --
    Robert Tomasik

  • 114. Data: 2021-04-06 00:06:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Serio, wy sie tam nie komunikujecie z ministerstwem?
    > Nie opiniujecie projektów w ramach konsultacji?

    Wy, to znaczy kto? Zajrzyj do
    http://orka.sejm.gov.pl/wydbas.nsf/0/CDEB53E1B4747A5
    DC1257F03002E3FE4/$File/Strony%20odPrzewodnik-4.pdf

    > Nie chodzi o wiedze policjantów tylko o wiedze rzadzacych.
    > Skoro kaza wam stosowac takie prawo to widocznie nie wiedza.

    No i co ja mogę na to poradzić? Mogę Ciebie próbować przekonać. Ale jaki
    mam wpływ, na to co nocą rząd odlosuje? Czy Ty naprawdę sądzisz, ze ja
    bym nie wolał, żeby to było jasne, czytelne i zrozumiałe?

    --
    Robert Tomasik

  • 115. Data: 2021-04-06 00:53:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-05, Kviat <Kviat> wrote:

    > I teraz wyobraź sobie, że przyszła "babcia", która dwie godziny się
    > szykowała, a tu krówki nima... i ksiądz nagle nie może wpuścić "babci".
    > No dramat.

    https://img.joemonster.org/mg/albums/042021/main_09j
    udasz_w_parafii_ny_grupa.jpg

    Tyle by się stało. Przy dobrej woli możnaby to wciąż rozsądnie
    zorganizować. A jakby i faktycznie jakaś mocno słabowita starowinka się
    zdarzyła, to przecie pan ksiądz może zaapelować i na pewno, jakiś
    zdrowszy, mocny fizycznie i wiarą, prawdziwy katolik ustąpi jej miejsca
    w środku a sam wyjdzie.

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2021-04-06 02:26:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bez wątpienia masz rację, ale tu dochodzą chęci. O ile firma ma
    > właściciela, dyrektora. kierownika, to w wypadku kościoła to wcale takie
    > oczywiste nie jest.

    Chyba jakoś oczywiste być jednak musi. Jeśli ktoś sobie ten budynek kościelny
    rozbuduje czy przerobi i nie da się ustalic kto to zrobił, to co robi
    inspekcja budowlana? Albo jakaś pożarowa, jesli stwierdzi brak stosownych
    wyść i oznakowań?

    > I znowu przyznaję Ci rację, tylko co to ma wspólnego z popełnieniem
    > wykroczenia. Problemem wprowadzanych obostrzeń jest nie tyle ich
    > podstawa prawna, czy nawet podstawy logiczne, co zupełne oderwanie od
    > możliwości udowodnienia.

    Przyznam, że dawno się zgubiłem z czego wynikają obecne zaostrzenia, te
    20m2 na osobę ma jakies w ogóle podstawy prawne? Przyjmując, że tak, nie
    ma tam nigdzie informacji na kim ciąży obowiązek zadbania aby te 20m2/os
    były zachowane?

    > Jeśli ulicą idą dwie osoby bliżej, niż przepisowe 150 cm, to która z
    > nich popełnia wykroczenie? Może osoba A nie chciała, ale co? Ma uciekać
    > przed B? Po za tym pozostaje kwestia dowodowa. Było to 140, czy 160 cm?
    > Jakieś oględziny? To są problemy, o których w ogóle autorzy tych
    > przepisów ne myślą. Jak masz demonstrację, to jak fizycznie te
    > odległości mają ludzie zachować, skoro pozostałe osoby się "przepychają"?

    MZ jeśli nie da się przypisac winy bo:
    - nikt nie ma metra w oku, więc może się pomylić
    - nikt nie ma oczu na około głowy i na antenkach, więc też może się wypadek
    zdarzyć, że ktos tam się zblizy, wyjdzie zza wegła itp.

    ...to MZ w ogóle nie ma wykroczenia. Ale jesli np. informuje się dwie osoby,
    że są zbyt siebie blisko i one nic z tym nie robią, mimo, że mogą, to już
    jest i to u obu. Można by się zastanowić, co, jeśli obie stwierdzą, że
    spodziewały się, że to ta druga się ruszy, ale MZ to dość słaba linia obrony.

    Z tym się zgadzam.

    --
    Marcin

  • 117. Data: 2021-04-06 02:34:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nabożeństwach do w miarę szybkiego i sprawnego opuszczenia kościoła. O
    > ile ludzie na msze schodzą się kilkanaście, albo może i kilkadziesiąt
    > minut, to większość opuszcza go jednocześnie.
    >
    > Wydaje mi się, że spokojnie dałoby się to zrobić w tej sposób, że da się
    > drzwi otworzyć od środka (klamka), a od zewnątrz nie. Problemem tu
    > będzie zapewnienie zamykania tych drzwi, ale dałoby się to zrobić.
    >
    > Większy problem bedzie z zabytkowymi kościołami. W średniowieczu
    > bardziej myślano o obronnym charakterze tego typu obiektów, a jednych
    > drzwi łatwiej się broni, niż kilkunastu.

    Przepisy ppoż wymagają wyjść ewakuacyjnych z dzwignią, czy szybka, młoteczek,
    kluczyk, też są ok?

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2021-04-06 02:39:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Na wejściu drogi Whotson'ie. to można ich liczyć. Ale jak msza trwa, to
    > tak stwierdzić, który zeżarł, a który twierdzi, że zeżarł, ale nie miał?
    > Niektórzy mogą jeszcze przynieść swoje z domu. Może bilety wprowadzić?

    Praktycznie zawsze, w każdej sytuacji społecznej, znadzie się jakiś dziadyga,
    co będzi próbował oszukac "system". Nie jest to jednak MZ żadne
    usprawiedliwienie aby nie robić nic. Jeśliby przyjąć, że ktoś może oszukać,
    to żadne rozwiązanie nie będzie dobre.

    --
    Marcin

  • 119. Data: 2021-04-06 06:58:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Komuniści też tak myśleli.

    -----

  • 120. Data: 2021-04-06 07:58:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2021 o 06:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > Komuniści też tak myśleli.

    Akurat komuna to paradoksalnie jedna z lepszych rzeczy jaka mogła polski
    kościół spotkać. Nikt tak nie jednoczy jak wróg. A wróg był taki nie za
    wrogi. Co prawda pojedynczych księży szarpał jak bruździli, ale
    kościołów zaskakująco dużo i takich nieco przewymiarowanych jak na
    permanentny kryzys postawiono. Teraz wróg zniknął i ludzie z kościołów
    też znikają. Zwłaszcza ci z długim przewidywalnym dalszym trwaniem życia.

    --
    Shrek