    From: Szerr <s...@g...peel>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Statut szkoly, a konstytucja...
    Date: Mon, 6 Nov 2006 17:19:00 +0100

    Dnia Mon, 06 Nov 2006 16:57:47 +0100, rogus w wiadomości
    <news:einm1s$6n8$1@news.task.gda.pl> napisał(a):

    > Zastanawia mnie problem uczniow doroslych. Obejmuje ich ciagle statut
    > szkoly, ktory naklada pewne obowiazki naprzyklad informowanie rodzicow o
    > zagrozeniu ucznia z danego przemiotu. Otoz taki 18 letni obywatel nie
    > posiada prawnych opiekunow? czy to sie nie kloci?

    Kłóci się. W rozporządzeniu o ocenianiu jest wymóg informowania rodziców w
    nawiasie prawnych opiekunów. Czyli słowo "rodzice" użyte jest w znaczeniu
    "prawnych opiekunów".
    Szkoła nie ma obowiązku informowania rodziców ucznia pełnoletniego. Więcej:
    przy sprzeciwie ucznia szkoła nie ma prawa.

    Jednak zastanawia mnie, czemu chcesz zagrożenie przed rodzicami ukryć.

    > Wiele szkol ma roznego rodzaju zakazy zwlaszcza jesli chodzi o alkohol i
    > wyroby nikotynowe[spozywanie ich], czy mozna to egzekwowac poza terenem
    > szkoly.

    Poza terenem nie. Chyba że chodzi o bezpośrednią bliskość szkoły, wtedy
    palenie może wpływać demoralizująco na pozostałych uczniów.

    > Czy uczen moze opuszczac teren szkoly w czasie zajec? W koncu to jego
    > dobrowolna decyzja, a jako, ze nie ma prawnych opiekunow to nie moga oni
    > pociagnac szkoly do odpowiedzialnosci!

    Może opuszczać, jego wybór. Co najwyżej może być za to skreślony z listy
    uczniów.

    > Czy uczeszczajac do szkoly uczen jednoczesnie decyduje sie na
    > ograniczanie wolnosci gwarantowanych przez konstytucje w pewnych
    > aspektach zycia...

    Tak, godzi się. W granicach przewidzianych prawem.

    --
    Sz.