  • 1. Data: 2006-11-02 09:59:57
    Temat: Stare windows
    Od: "Desoft" <[wspak]tfosed@interia.pl>

    Nie mogę nigdzie znaleźć informacji nt legalności starszych systemów
    Microsoftu.
    Interesuje mnie DOS, Windows 95 i Windows 98SE. Co trzeba mieć aby takie
    systemy były legalne do użytku prywatnego.
    Pytanie dodatkowe: jest maszyna CNC (sterowana komputerem) w firmie z
    systemem DOS, czy ten system jest legalny? Nie ma na niego nic: dyskietki,
    faktury (na której wymieniono system).

    Desoft

  • 2. Data: 2006-11-02 10:14:02
    Temat: Re: Stare windows
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Desoft napisał(a):
> [...]
    > systemem DOS, czy ten system jest legalny? Nie ma na niego nic:
    > dyskietki, faktury (na której wymieniono system).

    A jaki DOS?

  • 3. Data: 2006-11-02 10:26:43
    Od: Rafal M <rafalm1980_nospam@gaz_bezspamu_eta.pl>

    Desoft wrote:
> [...]
    > systemem DOS, czy ten system jest legalny? Nie ma na niego nic:
    > dyskietki, faktury (na której wymieniono system).

    DOS jest juz legalny

    http://www.freedos.org

    teraz czekamy na NT :)

    http://www.reactos.org/xhtml/en/screenshots.html

  • 4. Data: 2006-11-02 10:40:36
    Od: "m" <l...@w...pl>

    A ja jako nauczyciel chciałem postawic Windowsa 1,01 na starym sprzecie w
    szkole i pokazać troche histori Microsoftu.
    Niestety aby mieć to legalnie trzeba by wykupić u Bila licencję

  • 5. Data: 2006-11-02 11:18:53
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > teraz czekamy na NT :)
    >
    > http://www.reactos.org/xhtml/en/screenshots.html

    dobre to jest, a jest wersja polska?

  • 6. Data: 2006-11-02 11:30:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 listopada 2006 10:59
    (autor Desoft
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <eicfom$b7h$1@nemesis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > Interesuje mnie DOS, Windows 95 i Windows 98SE. Co trzeba mieć aby takie
    > systemy były legalne do użytku prywatnego.

    Jedna z firm ze wsi pod Gdańskiem rozgłaszała kiedyś, że wg polskiego prawa
    nawet jak kupiłeś licencje, to są one po 5 latach nieważne. Nie wiem na
    czym to opierali, ale takie twierdzenia były.

    > Pytanie dodatkowe: jest maszyna CNC (sterowana komputerem) w firmie z
    > systemem DOS, czy ten system jest legalny? Nie ma na niego nic: dyskietki,
    > faktury (na której wymieniono system).

    Jest coś takiego jak FreeDOS, może zmieńcie i już?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 7. Data: 2006-11-02 11:42:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 listopada 2006 12:18
    (autor Troll Przemek R.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <eick6r$q8e$1@inews.gazeta.pl>):

    > dobre to jest, a jest wersja polska?

    Oj to to jest na razie wersja eksperymentalna... To już nie wiem czy nie
    lepiej GNU/Linux + Wine
    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 8. Data: 2006-11-02 12:39:59
    Od: "Desoft" <[wspak]tfosed@interia.pl>

    > A jaki DOS?

    MS DOS 6.20 i MSDOS 6.22

    Desoft

  • 9. Data: 2006-11-02 12:48:34
    Od: "Desoft" <[wspak]tfosed@interia.pl>

    > Jest coś takiego jak FreeDOS, może zmieńcie i już?

    To znaczy, że firma kupiła niemiecką maszynę za grube pieniądze z
    nielegalnym oprogramowaniem i trzeba go wymienić?
    Zresztą z prawnego punktu to jest wykonalne :-), ale nie technicznie.
    Pytanie pozostaje: jak jest z legalnością starych systemów.

    Desoft

  • 10. Data: 2006-11-02 12:52:11
    Od: " ML" <o...@g...pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Jedna z firm ze wsi pod Gdańskiem rozgłaszała kiedyś, że wg polskiego prawa
    > nawet jak kupiłeś licencje, to są one po 5 latach nieważne. Nie wiem na
    > czym to opierali, ale takie twierdzenia były.

    Pytałem o to kilka dni temu na tej grupie ale nikt nie odpowiedział. W ustawie
    o prawie autorskim jest
    (art. 66):
    1. Umowa licencyjna uprawnia do korzystania z utworu w okresie pięciu lat na
    terytorium państwa, w którym licencjobiorca ma swoją siedzibę, chyba że w
    umowie postanowiono inaczej.
    2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, prawo uzyskane na podstawie
    umowy licencyjnej wygasa.

    W licencji Windowsa nigdzie nie znalazłem informacji o czasie trwania
    licencji, więc z tego wynikałoby że jest ona ważna 5 lat. Czy to prawda, czy
    jest jakiś kruczek prawny pozwalający to ominąć?

    pzdr.