  • 1. Data: 2005-06-25 21:09:44
    Temat: Sprzedaż programów do USA, gdzie obowiązują patenty
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    W Polsce nie ma patentowej ochrony algorytmów, ale w USA jest.
    Pytanie: Czy jeśli jakaś technologia, na przykład zapis obrazu w formacie
    GIF jest opatentowana w Stanach, to mając firmę w Polsce i pisząc
    programy na rynek polski mogę to olać i stosować to rozwiązanie w moich
    programach?

    A co w przypadku, gdy będę chciał zacząć sprzedawać ten produkt klientom z
    USA?
    Czy w tego typu sprawach liczy się to, gdzie znajduje się siedziba firmy (a
    tym samym
    to, pod jakie prawo ona podlega), czy też to, gdzie znajdują się odbiorcy?

    Pytam, bo było już kilka takich spraw, że np. zabezpieczenie antypirackie
    złamał Rosjanin,
    a mimo to Amerykanie się wściekli, ściągnęli go do siebie (nie wiem, jakim
    prawem) i tam
    sądzili.

  • 2. Data: 2005-06-25 22:03:25
    Od: zegar <r...@r...net>

    Jarek wrote:
> [...]
    > GIF jest opatentowana w Stanach, to mając firmę w Polsce i pisząc
    > programy na rynek polski mogę to olać i stosować to rozwiązanie w moich

    raczej nie, bo algorytm moze byc chroniony oddzielnie nawet bez patentow.

    > A co w przypadku, gdy będę chciał zacząć sprzedawać ten produkt klientom
    > z USA?

    nielegalne
    http://www.eff.org/IP/DMCA/
    http://www.chillingeffects.org/copyright/

    > Czy w tego typu sprawach liczy się to, gdzie znajduje się siedziba firmy
    > (a tym samym
    > to, pod jakie prawo ona podlega), czy też to, gdzie znajdują się odbiorcy?

    obie te sprawy

> [...]
    > antypirackie złamał Rosjanin,
    > a mimo to Amerykanie się wściekli, ściągnęli go do siebie (nie wiem,

    On sam przyjechal do Vegas i tam go zlapano.
    http://www.freesklyarov.org/
    Lawa uznala niewinnym.

    W Europie szykuje sie podobna chucpa"
    http://www.nosoftwarepatents.com/en/m/intro/index.ht
    ml

  • 3. Data: 2005-06-25 22:52:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    tak jak w przypadku gif-a to rzeczywiscie bym sie nie wychylal , to jezlei
    chodzi o opatentowane
    algorytmy oczywiste, badz takie na ktore sam wpadlem ( a pozniej okazalo sie
    ze sa opatetiowane)
    to bym sprzedawal bez wyrzutow, wkoncu produkujesz w polsce gdzie to ni
    eobowiazuje.

    > W Europie szykuje sie podobna chucpa"
    > http://www.nosoftwarepatents.com/en/m/intro/index.ht
    ml

    jezeli beda nad tym glosowac(oraz pozniej przyjmowac wnioski) oosby ktore
    maja o tym pojecie to to nie przejdzie.
    Na pewno nie w takiej formie.
    Nie powinno byc tak by mozna bylo patentowac algorymy oczywiste, czy
    bedace w uzytku czy tez cos blachego.
    Co innego jezeli oprogramowanie rzeczywiscie bedzie jakas rewoulcja. Tak jak
    to bylo z delphi. (i teraz darmowy lazarus
    zywcem zerzniety).

    kiedys na pl.comp.lang.c o tym byl watek

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 4. Data: 2005-06-25 23:25:25
    Temat: No dobrze a gry typu Tetris i Arkanoid?
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Idea jest tak prosta, że nie da się zrobić gry podobnej. Trzeba zrobić
    niemalże taką samą. I mnóstwo firm to robi. Czy klon arkanoida (gry, w
    której rozbija się mur z cegiełek piłeczką odbijaną za pomocą paletki), w
    którym zmieni się wielkość i kolor klocków, muzykę, pozostałą oprawę
    graficzną, doda się pewne unowocześnienia, itd. jest plagiatem??

  • 5. Data: 2005-06-26 00:21:24
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > tak jak w przypadku gif-a to rzeczywiscie bym sie nie wychylal , to jezlei
    > chodzi o opatentowane

    Patent na gifa jakiś czas temu stracił ważność:
    http://7thguard.net/news.php?id=3151

    Tomasz.

  • 6. Data: 2005-06-26 08:48:17
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    zegar napisał(a):

    > raczej nie, bo algorytm moze byc chroniony oddzielnie nawet bez patentow.

    jak?

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 7. Data: 2005-06-26 09:18:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk" <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:d9lqe5$1ar$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > jak?

    prawo autorskie ?

    P.

  • 8. Data: 2005-06-26 10:55:18
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > prawo autorskie ?

    A czytałeś?
    Sposób wyrażenia - tak
    idee - nie

    Zdaje się, że jest też wyraźnie napisane, że procedury też nie.

  • 9. Data: 2005-06-26 11:09:14
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > prawo autorskie ?

    Prawo autorskie chroni "utwory" natomiast pomysły jako takie nie są
    chronione (tym prawem). A zatem ponawiam pytanie (w szczególności do
    Pana "zegar", który twierdzi że to możliwe):

    W jaki sposób "ochronić" algorytm zgodnie z polskim prawem?

    Szczerze mówiąc, mam nadzieje że jednak się nie da (jestem przeciwnikiem
    patentów), ale wolałbym wiedzieć czy istnieje jakaś furtka.