    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Date: Mon, 23 Aug 2010 10:35:55 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna

    On Sun, 22 Aug 2010, /// Kaszpir /// wrote:

    > Mieszkanie kupiłem jako nowe od spółdzielni. Jest one własnościowe.

    *SPÓŁDZIELCZE*.
    Ty masz własnościowe prawo do mieszkania.
    To się chyba powinno nazywać "prawo do zamieszkiwania", może byłoby
    lepiej widać różnicę :D
    Znaczy "możesz mieszkać bez ograniczeń", możesz również to "prawo
    do zamieszkiwania" komuś sprzedać, ale mieszkanie (formalnie)
    nie jest Twoje. I pretensje właściciela, że np. przestawiłeś sobie
    ściankę działową (zupełnie odrębnie od problemu budowlanego, który
    jest np. we wspólnocie) są uzasadnione - grzebiesz w *jego* mieszkaniu :)
    ("jej mieszkaniu", skoro to spółdzielnia).

    > Mam dokumenty zakupu , wpłaty i itd ...
    > Mieszkanie od 2003r od momentu wybudowania jest moje ...

    Kiedy nie.
    "W praktyce" niemal się nie różni od własnościowego, ale formalnie
    nie jest własnościowe. Nie jest Twoje.

    pzdr, Gotfryd