    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Date: Mon, 23 Aug 2010 09:56:21 +0200

    W dniu 2010-08-23 08:33, /// Kaszpir /// pisze:

    > I tak kupujący płaci więc czemu mam później się martwić że coś nie tak w
    > umowie ;)
    Rozsądnie.

    > jakie dokumenty muszę mieć do podpisania umowy przedwstępnej ?

    Najlepiej zadzwonić do notariusza który będzie tą umowę podpisywać i on
    Ci poda listę tego co masz dostarczyć.
    Mniej więcej to:
    1. aktualne zaświadczenie ze spółdzielni potwierdzające własność lokalu
    na którym powinna się znaleźć informacja, że dla lokalu nie jest
    prowadzona KW
    2. aktualne zaświadczenie ze spółdzielni o niezaleganiu z opłatami za lokal
    3. opcjonalne - notariusz zapisze w akcie, że sprzedający pozostaje we
    wspólnocie małżeńskiej, ale mieszkanie nabył będąc stanu wolnego itd.
    Czasami potrzeba do tego odpisu aktu małżeństwa.
    4. dokument tożsamości
    5. notariusz zapisuje dość szczegółowo co sprzedajesz, więc powinieneś
    mieć na zaświadczeniu z p. 1 albo przynajmniej potrafić powiedzieć że
    "lokal mieszkalny o powierzchni xx m2 składa się z x pokojów,
    przedpokoju, łazienki i kuchni itp". Ad rem powinieneś to ewentualnie
    umieścić również w Twojej wersji umowy cywilno-prawnej.
    > Książeczki za prąd ani za czynsz nie mam , bo od wielu lat rachunki
    > płacę przelewem .
    > Dokumenty wszystkie jakie dostalem po zakupie mieszkania posiadam :)
    Te dokumenty zostają u Ciebie, przynajmniej większość z nich. Kupującemu
    ich nie przekazujesz. Potwierdzenia opłat też nie przekazujesz.
    Rozsądnie jest zostawić kupującemu swój nowy adres, ewentualnie mimo
    wszystko pojechać razem z nich do ZG i ZE i tam podać adres do
    doręczenia rozliczenia końcowego.

    --
    MZ