  • 11. Data: 2020-12-23 19:04:09
    Temat: Re: Sprzedaż leków w aptece rozporządzenie
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 23.12.2020 o 08:56, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > leków w aptece, a konkretnie odnosnie ewidencji sprzedaży.
    > W każdym sklepie jest ewidencja sprzedaży, ale apteka to taki troche
    > inny sklep, a niektórzy twierdzą, że to nie sklep, a placówka medyczna.
    >
    > Czy apteka ma obowiązek ewidencjonować nr PESEL pacjentów którym wydała
    > leki na recepte ? i ile czasu taka ewidencję przechowywać.
    >
    > Czy ktoś z was widział jakiś program do sprzedaży leków ?
    > farmaceuta skanuje wydruk e-recepty lub wpisuje PESEL+kod, co się
    > farmaceucie wyświetla z systemu e-recepty?
    > oczywiście leki się wyświetlają i ile opakowań już zrealizowano, a dane

    Wystarczy przeczytać instrukcję do systemu
    https://cez.gov.pl/e-zdrowie-p1/e-recepta/

    widzi dane pacjenta: jeśli pacjent poda mu kod kreskowy, QR lub
    PESEL+kod to imię, nazwisko, PESEL, adres zobaczy gdy dodatkowo kliknie,
    widzi ilośc wystawionych recept
    apteka przez 5 lat ma dostęp do raportów sprzedanych leków

    ciekawe jest to:
    26. Jaką pewność ma farmaceuta, że jego NPWZ nie posłuży komuś np.
    dawnemu pracodawcy do realizacji e-recepty?
    Ryzyko nieuprawnionego posłużenia się czyimś NPWZ przy realizacji
    e-recepty nie jest wyższe niż w przypadku realizacji recepty papierowej.
    Farmaceuta nadal musi się zalogować do systemu swoim loginem i hasłem,
    aby mieć możliwość realizacji e-recept.

    Farmaceuta może też wnioskować w CSIOZ o dostęp do strony gabinet.gov.pl
    i przez tę stronę wystawić receptę farmaceutyczną.

  • 12. Data: 2020-12-23 23:27:16
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-23 o 19:04, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    >
    > widzi dane pacjenta: jeśli pacjent poda mu kod kreskowy, QR lub
    > PESEL+kod to imię, nazwisko, PESEL, adres zobaczy gdy dodatkowo kliknie,

    Klient w aptece podaje kod recepty (wystawionej online przez lekarza) i
    koniecznie musi podac swój pesel.
    Klient-pacjent nie podaje kodu kreskowego, to co widzi farmaceuta?

    > Farmaceuta może też wnioskować w CSIOZ o dostęp do strony gabinet.gov.pl
    > i przez tę stronę wystawić receptę farmaceutyczną.

    Muszę wejść na swoje konto pacjenta i zobaczyć czy jakiś farmaceuta nie
    wystawial na moje dane recept. Raczej powinnam ufać, ale sprawdzić nie
    zaszkodzi.

    --
    animka

  • 13. Data: 2020-12-24 01:30:47
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-23 o 13:09, cyklista pisze:
    > Michal Jankowski pisze:
    >  pozwala.

    > i się temu nie dziwię
    >
    > Co innego pacjent który do tej apteki chodzi i bierze te same leki cały
    > czas. W innym przypadku to ryzykuję w zasadzie całym swoim zawodem
    > pieniędzmi i wolnością za np 2 zł zarobku. Wydam lek receptowy komuś kto
    > usłyszał od sąsiadki że dobry (a mi będzie opowiadał jak zawsze że on to
    > zawsze brał), wezmę 20ł za niego , zarobię na tym 2-4 zł a w razie zgonu
    > czy czegokolwiek innego po zażyciu to Ja będę odpowiadał całkowicie
    > karnie i finansowo za to.

    Zmyślasz.
    Pytanie było o nazwę lekarstwa a nie czy sprzeda bez recepty.

    A powód niechęci do odpowiedzenia jest prozaiczny ale zgodny
    z trendem handlowym. Nie pomagamy klientem w kupnie towaru
    którego nie oferujemy.
    W podanym przypadku oferujemy coś co mamy.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-12-27 18:19:48
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-12-24 o 01:30, RadoslawF pisze:

    > Zmyślasz.
    > Pytanie było o nazwę lekarstwa a nie czy sprzeda bez recepty.

    Sam zmyślasz. Mowa była o tym, że farmaceuci bardzo niechętnie
    wystawiają recepty farmaceutyczne.

    --
    P.