    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż, która jednak miała miejsce
    Date: Fri, 8 Feb 2013 00:46:26 +0100

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:kf18qm$d0i$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > wykonawcą. W skrócie przypomnę, że chodziło o dostarczenie
    > oprogramowania z udziałem pośrednika, czyli generalnego wykonawcy. Do
    > sprzedaży teoretycznie nie doszło, gdyż klient końcowy zrezygnował
    > oficjalnie z jego zakupu, w związku z czym z zakupu zrezygnował też
    > generalny wykonawca. Nieoficjalnie klient wciąż z oprogramowania
    > korzystał, pytałem więc o możliwość ścigania takiego delikwenta. Sprawa
    > oparła się o prokuraturę i po ledwie 2 latach wyszło z zeznań stron, że
    > jednak chyba doszło do jakiejś sprzedaży, tyle że nikt faktur nie

    A doszło do zapłaty? Bo kodeks cywilny normuje to dość szczegółowo.
    Obopólna wola, wydanie rzeczy, wydanie rzeczy, zapłata udokumentowana
    fakturą. Jak któregokolwiek elementu nie ma, to nie ma sprzedaży.

    > Co w takim przypadku robić? Wystawiać fakturę z datą kiedy ta
    > potencjalna sprzedaż miała miejsce i korygować deklaracje (to chyba
    > pytanie bardziej na .podatki), wystawiać fakturę teraz (???), czy raczej
    > dochodzić jakiegoś odszkodowania za "wyłudzenie" oprogramowania (ale
    > wtedy Vincent będzie niezadowolony, bo pomysłu na rozliczenie VAT nie
    > mam :->).

    Ja tam księgowym nie jestem, ale obecną chęć zapłaty potraktowałbym raczej
    jako odszkodowanie nieopodatkowane i nie podlegajace fakturowaniu, niż
    dochód z działąności gospodarczej.

    > Czy takie zeznania złożone w trakcie dochodzenia są w jakiś sposób
    > wiążące, bo pojawiły się w nich np. kwoty z umów ustnych, o których
    > niektórzy mówili, że w ogóle nie zostały zawarte i może dałoby się je
    > wykorzystać chociaż w postępowaniu cywilnym :->

    A dostałeś w końcu wówczas jakąś zapłatę?