  • 1. Data: 2006-11-16 07:23:21
    Temat: Sprawy sądowe prawie za darmo
    Od: Casper <u...@T...pl>

    Witam
    Tak się ostatnio zastanawiałem czy istnieją w Polsce takie kancelarie
    prawne które np mogły by prowadzić sprawy w moim imieniu bez pobierania ode
    mnie pieniędzy a zarabiające tylko na wygranych sprawach na procencie od
    zasądzonych kwot.

    Casper

  • 2. Data: 2006-11-16 07:34:59
    Temat: Re: Sprawy sądowe prawie za darmo
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "Casper" <u...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ode
    > mnie pieniędzy a zarabiające tylko na wygranych sprawach na procencie od

    To się nazywa succes fee. Zasady etyki wykonywania zawodu zarówno radców jak
    i adwokatów wprost zabraniają tego typu praktyk. Succes fee dopuszczalne
    jest jedynie jako premia za wygraną.
    Co nie wyklucza faktu, że są takie kancelarie.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-11-16 07:37:23
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > ode
    > mnie pieniędzy a zarabiające tylko na wygranych sprawach na procencie od

    To się nazywa success fee. Zasady etyki wykonywania zawodu zarówno radców
    jak
    i adwokatów wprost zabraniają tego typu praktyk. Success fee dopuszczalne
    jest jedynie jako premia za wygraną.
    Por. http://bip.adwokatura.pl/pl/bip/o_nas_i_u_nas/adwoka
    t_na_procencie

  • 4. Data: 2006-11-16 09:37:59
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
> [...]
    > Por. http://bip.adwokatura.pl/pl/bip/o_nas_i_u_nas/adwoka
    t_na_procencie

    > Co nie wyklucza faktu, że są takie kancelarie.

    Może się nie znam, ale cow tym nieetycznego?
    Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie - adwokat wygra sprawę to zarobi, nie
    wygra to nie zarobi. W takim wypadku miałby lepszą motywację i nie
    porywałby się z motyką na księżyc.

    --
    Schwester

  • 5. Data: 2006-11-16 14:44:23
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie - adwokat wygra sprawę to zarobi, nie
    > wygra to nie zarobi. W takim wypadku miałby lepszą motywację i nie

    Zgadzam się. To jest uczciwe, a nie nieetyczne.

    Pozdrawiam Przemek

  • 6. Data: 2006-11-16 15:16:41
    Od: stern <s...@0...pl>

    Przemek Lipski napisał(a):

    > Zgadzam się. To jest uczciwe, a nie nieetyczne.

    Nieetyczne w sensie: "Niezgodne z zasadami etyki" adwokatów i radców
    prawnych.

    zaś co do tego czy to etyczne czy nie to chyba NTG ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 7. Data: 2006-11-16 17:47:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > to nie zarobi. W takim wypadku miałby lepszą motywację i nie porywałby się z

    No ale wówczas odbiera zarobek drugiemu, a czasem i kolejnym adwokatom, no i
    sędziemu. :-)

  • 8. Data: 2006-11-16 17:58:38
    Od: m...@g...com

    stern wrote:

    > Nieetyczne w sensie: "Niezgodne z zasadami etyki" adwokatów i radców
    > prawnych.

    U lekarzy nieetyczne jest powiadomienie prasy o błędzie kolegi. Gdyby była
    korporacja sklepikarzy i opracowywała swój kodeks etyki, zapewne nieetyczne
    by się stała sprzedaż za cenę niższą niż w sklepie obok :)

    p. m.

  • 9. Data: 2006-11-16 19:53:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, m...@g...com wrote:

    > U lekarzy nieetyczne jest powiadomienie prasy o błędzie kolegi. Gdyby była
    > korporacja sklepikarzy i opracowywała swój kodeks etyki, zapewne nieetyczne
    > by się stała sprzedaż za cenę niższą niż w sklepie obok :)

    W tej roli podobnoż występują Urzędy Skarbowe.
    Szczegóły w archiwach .podatki

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-17 00:27:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.11.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości

    > No ale wówczas odbiera zarobek drugiemu, a czasem i kolejnym adwokatom, no i
    > sędziemu. :-)

    Normalnie też odbiera na zwykłych zasadach konkurencji.
    Jedyny "etyczny" argument który tu widzę, przytoczony zresztą we
    wcześniejszym linku, to ten o spadku zainteresowania sprawami które nie
    wiązałyby się z uzyskaniem jakiejś wymiernej korzyści a były ważne
    np. społecznie. Tyle tylko, ze dla takich spraw mogłoby istnieć właśnie
    obecne minimalne stawki (czyli byłby wybór, albo od wygranej, albo system
    obecny). Podejrzewam zresztą, że gro co bardziej renomowanych kancelarii
    podejmowało by się takich spraw pro publico bono aby budować własną
    reputację. Przy większym otwarciu zawodów prawniczych resztę załatwiłby
    po prostu rynek.

    --
    Marcin