    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkania z dzieckiem
    Date: Mon, 4 Feb 2002 09:43:59 +0100

    On Mon, 4 Feb 2002, M&B wrote:

    > Z przyczyn zdrowotnych nie stawiłem się na drugą ostateczną sprawę
    > rozwodową. Nie został ustalony termin sprawy kolejnej. Co zrobić by
    > wznowić tok postępowania?

    Normalnie rozprawa odbywa się bez względu na obecność jednej ze stron,
    jednak przy pierwszym posiedzeniu sąd ma wtedy obowiązek postępowanie
    zawiesić. Podjąć je można na wniosek powoda (tylko), nie wcześniej niż 3
    mies po zawieszeniu i nie później niż rok (art. 428 ust. 1 KPC).

    > Jak ustalić terminy spotkań z dzieckiem, nad
    > którym sprawuje opiekę matka?

    Jeśli jesteś powodem, rozszerzyć powództwo o żądanie ograniczenia władzy
    rodzicielskiej matki w zakresie tobie potrzebnym.

    > Czy w tym celu należy zakładać odrębną
    > sprawę sądową o ustalenie terminów spotkań z dzieckiem?

    Założyć można kalesony.

    Kwestie dotyczące władzy rodzicielskiej muszą być orzeczone na rozprawie,
    ale nie jestem pewien czy tej samej co rozwodowa; sąd może wydać wyrok
    częściowy, jeśli zasadne jest orzeczenie co do niektórych żądań powoda, a
    nie ma konieczności zwlekania z tym.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting