    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółdzielnia i "stojący" licznik wody
    Date: Mon, 14 Mar 2005 11:32:36 +0100

    gRa! wrote:

    > Ale nie chodzi mi o jakieś kuriozalne ryczałty a o fakt, że jeżeli są
    > legalne i użytkowane zgodnie z przeznaczeniem urządzenia pomiarowe to
    > rozliczenie powinno być bezwzględnie dokonywane w oparciu o ich wskazania.
    > Pytałem energetyków i powiedzieli, że gdyby licznik przestał odmierzać
    > zużycie energii to za konsekwencje tego faktu odpowiada ZE i rozliczenie
    > odbywa się wg wskazań zegara (zegar jest bodajże własnością ZE)

    Tu jest inaczej. W budynku jest zapewne licznik energii, który wskazuje
    zużycie dla całego budynku i to jest podstawa rozliczeń spółdzielni z
    dostawcą ciepła. Liczniki montowane w mieszkaniach służą do rozliczenia
    kosztów, które ponosi spółdzielnia z członkami.
    Fakt, że odbywał się remont nie ma znaczenia (chyba, że grzejniki były
    zdemontowane przez cały czas). Rozliczenie na podstawie średniego
    zużycia za kilka dni jest absurdalne. Lepsze byłoby rozliczenie wg.
    zużycia za podobny okres z ubiegłego sezonu.
    Fonon