  • 11. Data: 2007-05-19 16:58:34
    Temat: Re: Spółdzielnia chce przejąć nasze mieszkanie [długie]
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu Anka 0z pięknie wystukał:
    pdf

    > Jakie są koszty tej sprawy w TK?
    >
    > Nie mam zielonego pojęcia - nie za mają sprawą poszło do TK

    To za czyją sprawą? Myślałam, że to Twoja sprawa była w TK.
    Po prostu jestem bardzo ciekawa jakie mogą być koszty.

    --
    animka

  • 12. Data: 2007-05-19 17:05:36
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Powołaj się na tą uchwałę.
    I nie słuchaj co mówi ich prawnik bo on przecież jest na usługach
    spółdzielni.

    Michał

    2005.06.23 uchwała SN III CZP 35/05 Biul.SN 2005/6/10

    W sprawie z powództwa spółdzielni mieszkaniowej o eksmisję
    pozwany-wykluczony członek spółdzielni może skutecznie powołać się na
    przysługujące mu wobec tej spółdzielni spółdzielcze własnościowe prawo
    do lokalu także wówczas, gdy wykluczenie nastąpiło przed wejściem w
    życie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 30 marca 2004 r., sygn.
    akt K 32/03 (Dz. U. Nr 63, poz. 591).

  • 13. Data: 2007-05-19 17:16:03
    Od: "::WireFree::" <m...@n...magicbox.pl>

    Wiem wiec najlepiej chyba powolac sie na wyludzenie .

    Ale jak wiadomo SAD i "Spoldzielnia" stoja po jednej stronie barykady.

  • 14. Data: 2007-05-19 17:21:09
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu Mecenas 0z pięknie wystukał:
> [...]
    > do lokalu także wówczas, gdy wykluczenie nastąpiło przed wejściem w
    > życie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 30 marca 2004 r., sygn.

    Może powołać się, ale Sp-nia może założyć sprawę w sądzie o nakaz
    sprzedaży tego mieszkania i wygra.

    --
    animka

  • 15. Data: 2007-05-19 18:15:44
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >A co ma spółdzielnia do własnościowego prawa do lokalu?
    > Przeciez to prawo to forma własności i nie można tak łatwo go pozbawić.
    > Oczywiście z powodu zadłużenia można stracić członkostwo w spółdzielni ale
    > nie własnosciowe prawo. takie prawo może byc poddane np. egzekucji
    > komorniczej.
    > Dla mnie to dziwna sprawa.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Michał

    Przy Spółdzielczym Własnościowym Prawie do Lokalu (zmieniło się prawo) - nie
    ma już obowiązku być członkiem spółdzielni, a co do egzekucji, to jakim
    prawem komornik ma licytować, jeżeli NIE MA JUŻ ŻADNEGO ZADŁUŻENIA z tytułu
    zaległości czynszowych, jak twierdzi Anka, wg mnie Spółdzielnia wprowadza
    Ankę w błąd i faktycznie podchodzi to pod wyłudzenie. Chyba czas zmienić
    prawnika.

  • 16. Data: 2007-05-19 18:16:03
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Animka pisze:
    > W dniu Mecenas 0z pięknie wystukał:

    > Może powołać się, ale Sp-nia może założyć sprawę w sądzie o nakaz
    > sprzedaży tego mieszkania i wygra.

    A na jakiej podstawie prawnej?
    Podaj konkretny przepis?

    Michał

  • 17. Data: 2007-05-19 21:11:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2007, Mecenas wrote:

    > A co ma spółdzielnia do własnościowego prawa do lokalu?
    > Przeciez to prawo to forma własności i nie można tak łatwo go pozbawić.

    TERAZ nie można.
    Kilka lat temu jak najbrdziej, pozbawienie członkowstwa mogło być
    powodem wygaśnięcia prawa.
    Wyroki w takich sprawach czytałem dawno, ale pamiętem drobiazg (niestety,
    źródeł brak) o "haku" który był stosowany przez spółdzielnie, i *wydaje
    mi się* że jest opisany w poście Anki: zmylenie spółdzielcy w ten
    sposób, że da sobie wmówić iż nie może (nie ma prawa) składania odwołania
    do Walnego Zgromadzenia!
    Konkretnie, opis był taki że termin (6 miesięcy?) upłynął a Wysoki Sąd
    rozkładał ręce: "nie jest właściwy", bo sąd jest właściwy do rozpatrywania
    spraw TYLKO przyklepanych przez najwyższą władzę, czyli Walne.

    > Dla mnie to dziwna sprawa.

    Dla mnie jest dziwne owo "Rada Nadzorcza (sama) odrzuciła to odwołanie".
    Mogę się mylić, ale IMHO to było bezprawne i błędem jest zaakceptowanie
    tego stanu :(, nie wiem jak jest dziś ale ówcześnie nie było żadnej
    możliwości "naprawy" błędu w postaci nie wniesienia odwołania do Walnego.
    Sama możliwość utraty własności w naszym prawie jest stanem ... no
    może nie "normalnym", ale "możliwym" - choćby zasiedzenie można wspomnieć.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-05-19 21:16:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anka" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem w tym wypadku należało by ścigać Skarb Państwa na zasadzie
    art. 417(1)§1 kc. Na tej podstawie można by dochodzić różnicy wartości
    pomiędzy własnościowym prawem do takiego lokalu a wypłaconym przez
    spółdzielnię ewentualnie odszkodowaniem.

  • 19. Data: 2007-05-19 21:40:35
    Od: "::WireFree::" <m...@n...magicbox.pl>

    Faktycznie mozna uderzyc z tytulu zasiedzenia albo tak jak pisalem wzcesniej
    zwykle wyludzenie co jak wiemy wszyscy jest powszechna praktyka stosowana
    przez prezesikow niby spoldzielni . Wyludzic i sprzedac z zyskiem w swietle
    prawa.

    Moze sad w swietle prawa ukruci te praktyki ?

    Ale zajrzyj do statutu i sprawdz wpis o wkladach poniewaz kazdy spoldzielca
    wnosi do spoldzielni swoj wklad ktory nie rozplywa sie w powietrzu a jest
    dobrem wspolnym i w przypadku rezygnacji spoldzielcy z czlonkowstwa lub
    usuniecia go z czlonkowstwa ten wklad wraz z odsetksami nalezy mu zwrocic .

  • 20. Data: 2007-05-19 21:57:15
    Od: "Anka" <b...@m...com>

    >To za czyją sprawą? Myślałam, że to Twoja sprawa była w TK.
    >Po prostu jestem bardzo ciekawa jakie mogą być koszty.

    Nie moja - widocznie ktoś już miał podobne problemy wcześniej. Ja tą
    sygnaturę znalazłam przez googla.
    Pozdrawiam
    Ania