  • Data: 2009-03-26 12:20:10
    Temat: Re: Spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu a pelna wlasnosc
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości:
    zeta.pl

    > Napisze w skrócie: g... prawda. W razie upadłości spółdzielni mieszkanie
    > nie wchodzi w skład masy upadłościowej, a co za tym idzie nie może być
    > obciążona jego hipoteka. Jeśli spółdzielni grozi upadłość, to szybko
    > składać wniosek o przekształcenie prawa do mieszkania właśnościowego w
    > odrębną własność

    Prawda jaka jest każdy widzi, moja prawda, Twoja prawda, wspomniana g...
    prawda:) A tak serio to masz rację i trochę jej nie masz. Mieszkanie nie
    wchodzi w skład masy upałościowej, natomiast budynek (części wspólne) i
    grunt pod nim już jak najbardziej tak. Może się więc okazać, że ktoś
    kupi budynek jako budynek z działką i nagle się okaże że możesz sobie
    własnościowe-lokatorskie prawo do lokalu zapakować na plecy i zabrać,
    albo płacić nowemu właścicielowi budynku i działki haracz za pozwolenie
    na przechowywanie na nim swojego mieszkania :] W końcu w księdze
    wieczystej (jeśli takowa jest) w dziale I widnieje jako właściciel
    budynku właśnie....Spółdzielnia.

    To tak w skrócie, zaraz pewnie ktoś to dokładnie wyjaśni. Tak czy siak
    warto mieć cywilizowane prawo własności (czyli własność odrębną,
    hipoteczną) a nie wymysł końca PRLu czyli własnościowe-spółdzielcze
    prawo do lokalu.
    --
    MZ