  • 1. Data: 2011-05-08 07:37:27
    Temat: Spis powszechny - sprzeczne dane
    Od: "JimS" <j...@m...com>

    Witam,

    Dla prostoty dajmy na to, ze w spisie powszechnym jest pytanie o dzien
    tygodnia w ktorym malzonkowie najczesciej uprawiaja sex. Kazdy z malzonkow
    podaje inny dzien tygodnia (jeden podal poprawna informacje, zas drugi
    bledna).
    Czy mozna ukarac tego, ktory podal bledna informacje? Zakladam, ze
    podczas postepowania sadowego oboje malzonkow odmowiloby skladania
    wyjasnien.

  • 2. Data: 2011-05-08 07:53:50
    Temat: Re: Spis powszechny - sprzeczne dane
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    JimS pisze:

> [...]
    > tygodnia w ktorym malzonkowie najczesciej uprawiaja sex. Kazdy z malzonkow
    > podaje inny dzien tygodnia (jeden podal poprawna informacje, zas drugi

    przypadek a) spisujesz się samodzielnie, przez internet:

    system wyłapie błąd i nie puści dalej, zaproponuje: "W przypadku braku
    możliwości podania wymaganych informacji, samospis może zostać
    przerwany. Skontaktuje się wówczas z Państwem rachmistrz spisowy lub
    teleankieter statystyczny w celu uzupełnienia danych"

    przypadek b) spisuje cię rachmistrz lub teleankieter:

    już on sobie poradzi :) , od każdego zakończonego spisywania dostaje
    przecież kasę

    andy_nek

  • 3. Data: 2011-05-08 09:55:10
    Od: sh <a...@t...pl>

    > przypadek b) spisuje cię rachmistrz lub teleankieter:
    >
    > już on sobie poradzi :) , od każdego zakończonego spisywania dostaje
    > przecież kasę

    Na hand heldzie rachmistrza też to nie przejdzie:) Tak jest np z datą
    zawarcia związku małżeńskiego

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-05-08 10:18:43
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "JimS" <j...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > tygodnia w ktorym malzonkowie najczesciej uprawiaja sex. Kazdy z malzonkow
    > podaje inny dzien tygodnia (jeden podal poprawna informacje, zas drugi
    Dlaczego błędną? Po prostu najczęściej uprawiają sex w inne dni.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2011-05-08 10:18:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Czy mozna ukarac tego, ktory podal bledna informacje? Zakladam, ze
    > podczas postepowania sadowego oboje malzonkow odmowiloby skladania

    Nie można, bowiem należałoby uprzednio w sposób pewny ustalić,w któy dzień
    oni uprawiali seks faktycznie. Ponieważ jest mało prawdopodobne, by udało
    się to ustalić, zatem ukaranie kogokolwiek za kłamstwa jest po prostu
    niemożiwe praktycznie.

  • 6. Data: 2011-05-08 10:42:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JimS wrote:
> [...]
    > Czy mozna ukarac tego, ktory podal bledna informacje? Zakladam, ze
    > podczas postepowania sadowego oboje malzonkow odmowiloby skladania

    a czy muszą ten seks ze sobą uprawiać? :)

  • 7. Data: 2011-05-08 11:11:07
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-08 12:42, Marek Dyjor pisze:
    > a czy muszą ten seks ze sobą uprawiać? :)
    Normalnemu człowiekowi od razu przychodzą do głowy możliwości sytuacji,
    które do założeń "poprawności odpowiedzi" spisu nie pasują a są
    rzeczywiste. Niestety ktoś tak sobie ustawił warunki poprawności
    odpowiedzi, by móc uzyskać zamierzone wyniki spisu ;) a nie
    odzwierciedlenie rzeczywistości.

    Prosty przykład z prawdziwych pytań, które miałem: dział praca, pytania
    typu "gdzie pracujesz" - mam DG, zarejestrowana w tym samym budynku,
    więc podaje adres ten sam. Pytanie któreśtam - ile dojeżdżasz do pracy
    to wpisuję 200km - średnio dziennie robię 100-400km bo jeżdżę "po
    klientach" u których faktycznie działalność wykonuję, każdy hydraulik
    czy ślusarz ma podobnie ;). A spis stwierdza błąd, bo jak mogę robić
    200km z adresu A do adresu A

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2011-05-08 11:16:55
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > klientach" u których faktycznie działalność wykonuję, każdy hydraulik
    > czy ślusarz ma podobnie ;). A spis stwierdza błąd, bo jak mogę robić

    W zasadzie logiczne, bo z domu do pracy (do rozpoczęcia pracy bądź do
    budynku firmy) dojeżdżasz faktycznie 0 km. Natomiast w czasie pracy
    przejeżdżasz 100-400 km. To subtelna różnica. Dla Ciebie bez znaczenia.

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2011-05-08 11:37:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-08 13:16, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > W zasadzie logiczne, bo z domu do pracy (do rozpoczęcia pracy bądź do
    > budynku firmy) dojeżdżasz faktycznie 0 km. Natomiast w czasie pracy
    > przejeżdżasz 100-400 km. To subtelna różnica. Dla Ciebie bez znaczenia.
    Nie, przy prowadzeniu DG masz oddzielne sprawy "miejsce rejestracji DG"
    będące "adresem firmy" do korespondencji itp (co ludzie podają
    przeważnie w domu przy 1osobowej DG), "miejsce przechowywania papierów
    firmowych" (u księgowej), i "miejsce wykonywania DG" czyli w takim
    przypadku np "u klienta, teren wojewodztwa X", a w spisie jest tylko
    rubryka "adres firmy w której pracujesz"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-05-08 11:38:58
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    sh pisze:

    > Na hand heldzie rachmistrza też to nie przejdzie:) Tak jest np z datą
    > zawarcia związku małżeńskiego

    toż właśnie napisałem: "poradzi sobie". Jak radzono sobie w czasie spisu
    rolnego:
    http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/reportaze/15093
    68,1,spis-rolny-czyli-nowoczesnosc-w-zagrodzie.read

    data zawarcia związku małżeńskiego to pryszcz - w końcu jest taka sama
    dla męża i żony, trzeba ew. tylko zerknąć w papiery - a jaka jest data
    powstania związku partnerskiego? Co "system" proponuje w przypadku
    rozbieżności?

    "Proszę poprawić daty zawarcia lub prawidłowo wskazać małżonka/partnera"

    andy_nek