    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - niejasnosci
    Date: Wed, 02 Feb 2005 13:58:09 +0100

    lianka wrote:

    > Hmm.. mam wrazenie, ze "mile Panie z US" w Olsztynie zostaly uznane jakis
    > czas temu jak najbadziej "nieprzyjazny Urzad Skarbowy w Polsce"...
    > ale moge sie mylic
    > Z tego co napisal Boguslaw kilka postow wczesniej na sprawie zeznaje sie
    > co wchodzi w sklad spadku i rozumiem, ze sad po prostu dzieli ten spadek?

    Pomylilem sie..
    Sad nie musi ustalac co wchodzi wsklad spadku, chyba ze nie sa znani
    wszystcy spadkobiercy i trzeba dac ogloszenie..

    Art. 672. KPC Jeżeli zapewnienie nie było złożone albo jeżeli zapewnienie
    lub inne dowody nie będą uznane przez sąd za wystarczające, postanowienie w
    sprawie o stwierdzenie nabycia spadku może zapaść dopiero po wezwaniu
    spadkobierców przez ogłoszenie.

    Art. 673. Ogłoszenie powinno zawierać:
    1) imię, nazwisko, zawód oraz ostatnie miejsce zamieszkania spadkodawcy;
    2) datę śmierci spadkodawcy;
    3) wskazanie majątku pozostałego po spadkodawcy; ....

    . i tak dalej...

    Chyba, ze postepowanie jest o DZIAL SPADKU.

    W postepowaniu o dzial spadku jesli nie bylo wczesniej postepowania o
    nabycie spadku sad takie postanowienie wyda:

    Art. 681. KPC Jeżeli stwierdzenie nabycia spadku jeszcze nie nastąpiło,
    dokonuje go sąd w toku postępowania działowego, stosując przepisy rozdziału
    poprzedzającego

    .
    > problem nie jest w kwestii peniedzy tylko jak zwykle w sprzedazy lub
    > zrobieniu czegokolwiek z samochodem. Bo w momencie kiedy po podzileniu
    > spadku zostanie on w polowie zony a w polowie syna to jedno z nich moze
    > dac pelnomocnictwo na drugie i bedzie mozna pozbyc sie samochodu. Prawda?
    > N.

    Tak.

    Wg mnie wystarczy postanowienia o nabyciu spadku i mozna wspolnie sprzedac
    samochod.
    Wskazalem jednak, ze sad nie zajmie sie JEDYNIE samochodem,
    wyda postanowienie O NABYCIU spadku (lub dziale zaleznie od wniosku)
    CALEGO spadku. Potem Milepanie z US dostana kopie i jesli nie dostana
    delklaracji podatkowej zaprosza spadkobierciow i poprosza grzecznie
    o zloszenie stosownej deklaracji w ktorej to
    wg przepisow MA BYC CALY SPADEK...

    Boguslaw