    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 24 Mar 2012 09:22:49 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Spadek a separacja

    wKF:

    On Fri, 23 Mar 2012, badzio wrote:

    > 3. Jesli malzonka i dzieci zrzekna sie spadku, przechodzi on automatem na
    rodzenstwo zmarlego?

    Wymienił Ci to "witek", ale dla jasnosci: *ZRZEC* się spadku to mogliscie
    za życia owego wujka. Teraz już jest za pózno.
    Teraz możecie co najwyżej odrzucać.

    Chyba jeszcze w watku nie padła jedna dosc ważna uwaga: o ile było
    o niepełnoletnich, to nie widziałem uwagi iż niepełnoletni dziedziczy
    z dobrodziejstwem inwentarza.
    Ma to skutek uboczny - chroni tych, którzy sami nie złożyli oswiadczenia
    w ten sposób, że również oni dziedzicza "z dobrodziejstwem".
    Art.1016 KC.
    Nie mam pojęcia jak wtedy wyglada ew. opłata za sporzadzenie
    inwentaryzacji (zdaje się komornik to robi, odpłatnie rzecz jasna).

    pzdr, Gotfryd