    From: "skrzypas" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek.
    Date: Thu, 8 Jan 2004 22:26:20 +0100

    > 1 żona nie ma żadnego prawa do spadku. Ale syn jak najbardziej.

    ok.

    > 50% dzieli się na żonę i dwójkę dzieci. A więc żona 2/3, dzieci po 1/6
    > mieszkania. Zresztą nie mieszkania, a całego spadku.

    czyli tak jak w punkcie 1.

    Dlatego

    > Co rozumiesz przez "zrzekła się"?

    Przepisanie notarialnie własności na ojca. Tylko że teraz cos mi sie tak
    wydaje, że skoro spadkiem jest mieszkanie i cały sprzet zgromadzony w tym
    mieszkaniu - to obecna zona zrzec sie może tylko swojej części. Głównie
    chodzi mi o to, że w tej sytuacji praktycznie za mieszkanie bedzie płacić
    ojciec. I chcemy uniknąc sytuacji, że za kilka lat - po spłacie kredytu -
    zaczna sie dochodzenia do własnosci mieszkania. Bo w tej sytuacji
    praktycznie właścicielem mieszkania powinna byc osoba płacąca za mieszkanie,
    czyli mój ojciec. Hmm, chyba to jasno napisałem?

    skrzypas