    From: "Ben" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmierć w szpitalu
    Date: 25 Sep 2003 23:00:24 +0200

    > się
    > ale nie
    >
    > No cóż. Trudno się z tym nie nie zgodzić. To tak jak z prognozą pogody:
    > "Będzie deszcz, albo nie będzie." - trudno by się nie sprawdziła.

    > taki,
    >
    > No to wracamy do punktu wyjścia. Jaki błąd zawiniony nie wypełnia znamion
    > przestępstwa?

    np. taki, który nie powoduje żadnych negatywnych skutków dla zdrowia pacjenta
    (a więc nawet uszkodzenia ciała do 7 dni). Jeśli lekarz świadomie zastosuje
    taką metodę leczenia, która według aktualnie obowiązującej wiedzy nie powinna
    być stosowana to jest to błąd w sztuce lekarskiej, ale jeśli swoim
    postępowaniem nie wyrządził pacjentowi szkody i nie naraził go na
    niebezpieczeństwo - nie ma przestępstwa. Podobnie jeśli lekarz popełnia błąd i
    można mu przypisać winę, ale działa w tzw. stanie wyższej konieczności (np. nie
    ma możlwości zastosowania w danej sytuacji powszechnie przyjętej w danym
    przypadku metody leczenia)- nie ma przestepstwa.