  • Data: 2013-08-03 08:52:38
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Aug 2013, z wrote:

    > Święte słowa. Segregacja na poziomie obywatela powinna odbywać się tak:
    > - suche do odzysku
    > - mokre na wysypisko
    > - ew. trzeci na szkło
    > Reszta roboty dla "fachowców".

    IMO nieco przesadziłeś z ograniczeniem :)
    Na mój gust jest sens zbierania plastiku i metali, być może
    razem ze szkłem.
    Objaśniam, ze w systemie o którym wspominam obok, miasto zbiera
    "darmowo" platiki i metale *RAZEM*.
    Widocznie oddzielenie nie stanowi problemu.
    Podejrzewam, że szkła dotyczy to w takim samym stopniu.

    Czyli nadal mielibyśmy 3 pojemniki.
    Ale na czwarty IMO wypadałoby się zgodzić: odpady organiczne.
    Idzie o wszelkiego rodzaju liście (jak masz posesję, to masz spore
    szanse na "zaliścienie" jej liśćmi "miejskimi" i to w sporych
    ilościach :>) i inne takie, nie tylko zepsutą żywność.

    > I jeśli już ustawa to odgórnie jednakowo w całej Polsce.

    Oj nie.
    Wiesz dlaczego?
    Bo wtedy jest ZERO możliwości porównania, jak bardzo można
    zepsuć konstrukcję i wszędzie będzie jednakowo źle, z koniecznosci
    "równania w dół" (weź sobie Warszawę - chyba nie sądzisz, że
    rząd wysłałby drogą administacyjną "koalicyjną" ekipę na
    zieloną trawkę za niedostosowanie się do "odgórnego" systemu,
    prawda? No to co by zrobili, jak nie update przez downgrade?)

    > Od wielu lat w mojej spółdzielni to tak właśnie wygląda.

    I słusznie.
    Jak jest to blokowisko, to problemu śmieci organicznych nie
    macie i dlatego czwarty pojemnik Ci umknął :)

    > Spółdzielnia sobie jakoś radziła sama, nikt do lasu nie wywoził, DZIAŁAŁO!!!

    Cóż, u mnie też.
    Ale faktem jest, że przypadki "podrzucania" śmieci z posesji obok
    miewały miejsce, włącznie z porzuceniem worka tak wot przy skrzyżowaniu.

    > Zastanawiam się tylko jak ten bajzel wadza przekuje w kolejny wielki sukces?

    To skomentowałem obok ;)

    pzdr, Gotfryd