  • 11. Data: 2011-05-07 00:01:16
    Temat: Re: Skrzy?owanie podporz?dkowanej z wyjazdem ze strefy zamieszkania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.05.2011 23:30, SDD pisze:
    > No rzeczywiscie Kretynos, bo psioczac na kierowcow ani nawet przez chwile
    > nie zwrocil uwage na bezsensownosc organizacji ruchu

    Ano niestety gościu od około roku goni w piętkę. Kiedyś był dość fajnym
    autorytetem, ale później albo dostał fizia od krytyki internautów albo
    od Sławy i momentami się go nie da słuchać i nóż w kieszeni się otwiera.
    Chyba zaczęło się miej więcej od akcji: Pierścieniem Po Rondzie.

    > - rezygnujemy z DW (przynajmniej paredziesiat metr?w wczesniej),

    No i tak podobno zrobiono. Cofnięto koniec DW na tyle wgłąb, że
    skrzyżowanie stało się normalne. Alem nie Krakusowa, to nie potwierdzę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2011-05-07 07:31:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No i tak podobno zrobiono. Cofnięto koniec DW na tyle wgłąb, że
    > skrzyżowanie stało się normalne. Alem nie Krakusowa, to nie potwierdzę.

    Podejrzewam, ze tak mialo byc od samego poczatku, tylko drogowcy
    projektujacy oganizacje ruchu w kwestii podporzadkowanai drog wewnetrznych
    mieli pojecie takie samo, jak trabiacy na Dworaka jadacy za nim kierowcy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2011-05-07 08:04:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik SDD napisał:
> [...]
    > mieli pojecie takie samo, jak trabiacy na Dworaka jadacy za nim kierowcy.

    Sprawe też na tym skrzyżowaniu wyjasniłoby dodanie znaku STOP na końcu
    drogi wewnętrzej, wtedy jadacy z boków widzieliby że ta droga jest
    względem nich inna i moga jechać. Bo do tej pory to dojeżdzają do
    skrzyżowania widżą USTĄP i od tyłu krągły znak z kwadratową tabliczką,
    skąd mają wiedzieć że tam jest koniec drogi wewnętrzej a nie jakikolwiek
    inny napis przewidziany na takich tabliczkach?. Więc całkowicie
    prawidłowo ustępowali tym z dołu nie mając szklanej kuli ze sobą.

    Zgadzam się że po prostu żle zaprojektowano oznakowanie.

  • 14. Data: 2011-05-07 08:30:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

    > No i tak podobno zrobiono. Cofnięto koniec DW na tyle wgłąb, że
    > skrzyżowanie stało się normalne. Alem nie Krakusowa, to nie potwierdzę.

    To znaczy na ile i czy kierowcy mają ze sobą wozić taśmę mierniczą i
    sprawdzać?

    MJ

  • 15. Data: 2011-05-07 09:00:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.05.2011 10:30, Michal Jankowski pisze:

    > To znaczy na ile i czy kierowcy mają ze sobą wozić taśmę mierniczą i
    > sprawdzać?

    Nie wiem na ile, bo nie jestem stamtąd, ale wystarczy np. 100 metrów,
    żeby było jasne bez mierzenia. Zwłaszcza, że i tak w chwili kręcenia
    filmu funkcjonowało to, jak z cofnietym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2011-05-07 09:11:52
    Temat: Re: Skrzyżowanie podporządkowanej z wyjazdem ze strefy zamieszkania
    Od: "dK" <c...@c...pl>

    > Stanowczo protestuję.
    > W świetle argumentu o tym, jak to rowerzysta rozwala TIRy, dopuszczenie
    > jakiejkolwiek różnicy na podstawie kryterium posiadania PJ stanowi
    > zbrodnię przeciwko ludzkości albo jakoś tak.
    >
    > A poważniej - to na drodze czasami kierowcy samochodów takie dość
    > wątpliwe wrażenie w kwestii przepisów stwarzają... ;)
    >
    > (ad rem masz oczywiście rację, ja w sprawie kryterium, wyłącznie :))

    Powiem tak. Prawko uzyskałem w czasach, gdy nie było czegoś takiego jak
    strefa zamieszkania.
    Co oczywiście mnie absolutnie nie zwalnia z tego i owego ect...
    Natomiast ten przepis o tym, że jest to włączanie się do ruchu ze strefy
    jest kompletnym nosensem.
    Dlaczego? Bo nakazuje kierowcy rozglądanie się na każdym skrzyżowaniu, czy
    przypadkiem na drogach
    dochodzących nie stoją znaki, które zmieniają jego status. Znaki są czasami
    tak usytuowane na takich uliczkach dojazdowych, że nie sposób zobaczyć ich
    treść bez wysiadania z samochodu.
    W sytuacji opisanej przez wątkotwórcę widząc znak ustąp pierwszeństwa
    przejazdu kierowca teoretycznie może nie wiedzieć (bo może nie mieć takiej
    możliwości, by się dowiedzieć), że ci z lewej strony są "bardziej"
    podporządkowani i nie posiadając pełnej wiedzy na temat sytuacji jaka panuje
    na tym konkretnym skrzyżowaniu jego zachowanie ustępującę przejazd byłoby
    jak najbardziej prawidłowe.

    Inna rzecz, ze postwienie tu znaku "ustap pierwszeństwa przejazdu" w powyzej
    opisanej sytuacji jest też kompletnym nonsensem. Nic on nie zmienia w
    sytuacji drogowej, czy stoi, czy nie. Ustępuje tym z prawej jeśli skręca w
    lewo i jedzie w sposób bezkolizyny w prawo bez względu, czy po prawej ma czy
    nie ma inny pojazd.

    Dlatego upatrując się tu jakiejkolwiek logiki można wysnuć wniosek, że
    strefa zamieszkania tak naprawdę zaczyna się nie bezpośrednio u wylotu
    tamtej ulicy z lewej, ale w pewnym oddaleniu - tu wystarczy, że znak stoi
    ileś tam metrów od skrzyżowania.

    dK

  • 17. Data: 2011-05-07 09:28:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To znaczy na ile i czy kierowcy mają ze sobą wozić taśmę mierniczą i
    > sprawdzać?

    Nie musza, ale raczej pewne rzeczy da sie ocenic na zdrowy rpzsadek.
    Poza tym oprocz cofniecia jeszcze dodac znak D1 i ni epowinno byc zadnych
    watpliwosci

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2011-05-07 09:30:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 19. Data: 2011-05-07 09:38:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasami tak usytuowane na takich uliczkach dojazdowych, że nie sposób
    > zobaczyć ich treść bez wysiadania z samochodu.

    Generalnie na skrzyzowaniu zawsze nalezy sie rozejrzec (nawet czasem i jadac
    droga z pierwszenstwem) - i znacznie bezpieczniej jest miec pierwszenstwo
    nie wiedzac o tym, anizeli go nie miec bedac przekonanym, ze jest naczej.

> [...]
    > strefa zamieszkania tak naprawdę zaczyna się nie bezpośrednio u wylotu
    > tamtej ulicy z lewej, ale w pewnym oddaleniu - tu wystarczy, że znak stoi

    Jak najbardziej - ale teze te potwierdzilby dopiero znak D1 na slupku
    wkopanym chocby i pol metra za znakiem konca drogi wewnetrznej. To byloby
    miodzio.

    Pozdrawiam
    SDD