eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 1. Data: 2011-08-05 10:02:22
    Temat: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    Witam

    Mam do rozpatrzenia 2 przypadki płatności dla sklepu internetowego:

    1) klient kupuje towar płaci przelewem lub kartą, towar zostaje wysłany,
    po kilku dniach zwraca towar (czy musi zrobić to na własny koszt czy może
    żądać wysłania towaru na koszt sklepu?) , ponieważ ma takie prawo.

    2)klient składa zamówienie, płaci za towar, ale jeszcze przed wysyłką
    stwierdza,
    że się pomylił/rozmyślił i chcę otrzymać wpłacone pieniądze (płatność jak w
    punkcie 1).

    Wiadomo, że:
    - zwrot pieniędzy przez sklep, drogą przelewu kosztuje jakąś tam kwotę
    - zwrot pieniędzy z płatności kartą jest dodatkowo obarczony prowizją za
    transakcje

    Ad1) Jeżeli płatność została wykonana przelewem czy mam prawo jako sklep, od
    zwracanej kwoty,
    odliczyć sobie koszt przelewu na konto klienta?
    Jeżeli płatność została wykonana kartą, ja poniosłem dodatkowy koszt za
    transakcje
    (prowizję dla operatora płatności). Czy w takim przypadku mogę zwrócić
    klientowi
    pieniądze drogą przelewu, czy muszę to zrobić przez operatora płatności? Czy
    od kwoty
    zwróconej klientowi, mogę odliczyć (koszt przelewu + prowizja operatora
    płatności)
    lub (koszt zwrotu przez operatora płatności na konto klienta + prowizje
    operatora płatności)?

    Ad2) czy pomiędzy sytuacją 1) i 2) jest różnica jeżeli chodzi o zwroty
    płatności?


    Ewentualnych odpowiadających, którzy zechcą zainteresować się tematem wątku,
    bardzo
    proszę o odpowiedzi ściśle związane z meritum pytania, bez rozpatrywania co
    porządny
    sklep powinien zrobić w tej sytuacji.

    Za odpowiedzi związane z tematem,
    z góry uprzejmie dziękuję.

    Pozdrawiam
    Selektor


  • 2. Data: 2011-08-05 10:05:20
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 12:02:22 +0200, Selektor napisał(a):

    > Witam
    > Ewentualnych odpowiadających, którzy zechcą zainteresować się tematem wątku,
    > bardzo proszę o odpowiedzi ściśle związane z meritum pytania, bez
    > rozpatrywania co porządny sklep powinien zrobić w tej sytuacji.

    Jak to co?
    Zwrócić całą kwotę klientowi.
    Przedsiębiorca -> konsument.


  • 3. Data: 2011-08-05 10:27:31
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > Jak to co?
    > Zwrócić całą kwotę klientowi.
    > Przedsiębiorca -> konsument.

    tz. wnioskuję, że popierasz to jakimś paragrafem i domniemuje,
    że przez "Zwrócić całą kwotę klientowi", masz na myśli, że jestem
    do tego zobligowany. Mogę prosić o podstawe prawną, jeżeli takowa
    istnieje, wtedy wycofuję pozostałą część mojego pytania.

    Pozdrawiam
    Selektor


  • 4. Data: 2011-08-05 12:06:07
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Selektor

    > 1) klient kupuje towar płaci przelewem lub kartą, towar zostaje
    > wysłany, po kilku dniach zwraca towar (czy musi zrobić to na własny
    > koszt czy może żądać wysłania towaru na koszt sklepu?) , ponieważ ma
    > takie prawo.

    W takim wypadku to klient ponosi koszt wysyłki.

    > 2)klient składa zamówienie, płaci za towar, ale jeszcze przed wysyłką
    > stwierdza,
    > że się pomylił/rozmyślił i chcę otrzymać wpłacone pieniądze (płatność
    > jak w punkcie 1).
    >
    > Wiadomo, że:
    > - zwrot pieniędzy przez sklep, drogą przelewu kosztuje jakąś tam kwotę -
    > zwrot pieniędzy z płatności kartą jest dodatkowo obarczony prowizją za
    > transakcje

    Moim zdaniem w tej sytuacji możesz odliczyć koszt wykonania przelewu, ale
    nie jestem tego na 100% pewien.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 5. Data: 2011-08-05 12:37:26
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4e3bdcae$0$2443$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Moim zdaniem w tej sytuacji możesz odliczyć koszt wykonania przelewu, ale
    > nie jestem tego na 100% pewien.

    Niby dlaczego? Skoro musi płacić za przelew to niech zmieni bank. Może niech
    doliczy dojazd do banku (paliwo), stanie w kolejce (czas to pieniądz), prowizję
    banku itp.?


  • 6. Data: 2011-08-05 12:51:27
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > Niby dlaczego?

    rozumiem, że odpowiedz wynika z jakieś podstawy prawnej?
    Będę zobowiązany jak podasz z jakiej.

    Pozdrawiam
    Selektor


  • 7. Data: 2011-08-05 13:17:53
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

    Selektor <r...@o...pl> napisał(a):

    > > Niby dlaczego?
    >
    > rozumiem, Ĺźe odpowiedz wynika z jakieĹ&#65533; podstawy prawnej?
    > BÄ&#65533;dÄ&#65533; zobowiÄ&#65533;zany jak podasz z jakiej.
    >
    > Pozdrawiam
    > Selektor
    >
    Selektorze a odwracając sytuację - jak ktoś kupuje u Ciebie i płaci przelewem
    to płaci Ci o 5 zł mniej bo mu w banku taką prowizję pobierają czy raczej
    wpłaca całą kwotę?
    Odnośnie podstaw prawnych to bodajże nawet w tym tygodniu było na temat ustawy
    o sprzedaży na odległość. Czy naprawdę jesteś aż tak leniwy, że nie chce Ci
    się tego znaleźć, przeczytać i ewentualne wątpliwości przedyskutować na
    grupie. Mi zajęło znalezienie tych ustaw jakieś 0,19s. Użyłem takiej
    przeszukiwarki co się nazywa Google - link: www.google.pl wpisuję hasło ustawa
    o sprzedaży na odległość albo coś podobnego.
    Więcej pewnie nikt Ci nie pomoże jak znam życie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 8. Data: 2011-08-05 13:24:35
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    Ogólne wyjaśnienie dla kilku promili społeczeństwa:
    Mam świadomość tego, że 99,99% z państwa to wyjaśnienie
    nie jest potrzebne, ale robię to wyłącznie dla porządku,
    aby uściślić moje pytanie.

    Przelewy mam zamiar wykonywać drogą elektroniczną a to
    znaczy, że kosztów paliwa, stania w kolejce czy bardziej
    wyuzdanych perwersji raczej uniknę, uwzględniając, że jest
    rok 2011. W związku z powyższym raczej chodzi mi wyłącznie
    o koszty o których wspomniałem powyżej.

    Wyjaśnienie dla wszystkich zainteresowanych:
    Proszę również przyjąć, że koszt przelewu z mojego banku na rachunek
    odbiorcy, jeżeli rachunek odbiorcy znajduje się w innym banku,
    jest niezerowy.

    Pozdrawiam
    Selektor


  • 9. Data: 2011-08-05 13:32:22
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:4e3bdcae$0$2443$6...@n...neostrada
    .pl...
    >> Moim zdaniem w tej sytuacji możesz odliczyć koszt wykonania przelewu, ale
    >> nie jestem tego na 100% pewien.
    >
    > Niby dlaczego? Skoro musi płacić za przelew to niech zmieni bank. Może
    > niech doliczy dojazd do banku (paliwo), stanie w kolejce (czas to
    > pieniądz), prowizję banku itp.?

    Który bank daje bezpłatne przelewy z kont firmowych na rachunki w innych
    bankach? (nie w ilości 3 sztuki miesięcznie ale bez ograniczeń)


  • 10. Data: 2011-08-05 13:33:56
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości news:


    >Który bank daje bezpłatne przelewy z kont firmowych na rachunki w innych
    >bankach? (nie w ilości 3 sztuki miesięcznie ale bez ograniczeń)

    VWBank.



strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1