    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarga Konstytucyjna to fikcja w RP
    Date: Tue, 5 May 2009 17:10:03 +0200

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:gtpgeh$4nv$2@inews.gazeta.pl...

    > A spelnisz teraz warunki formalne?
    >
    > np:
    > "W myśl art. 48 ust. l ustawy z dnia l sierpnia 1997 r. o Trybunale
    > Konstytucyjnym (Dz. U. Nr 102, póz. 643, ze zm.), skarga konstytucyjna, będąca
    > pismem procesowym, musi być w imieniu skarżącego sporządzona przez adwokata
    > lub radcę prawnego. W przypadku braku możliwości poniesienia kosztów pomocy
    > prawnej przez osobę zamierzającą złożyć skargę konstytucyjną, wniosek o
    > ustanowienie adwokata lub radcy prawnego z urzędu rozpoznaje na podstawie
> [...]

    I to właśnie było przedmiotem zaskarżenia, warunki często nie do spełnienia i
    dyskryminujące osoby fizyczne wobec osó prawnych. Link zapodałem. Ustawa o
    Trybunale Konstytucyjnym sama łamie konstytucję!
    Art. 48 ust. 1 ustawy o Trybunale Konstytucyjnym ogranicza zbędnie prawa i
    swobody obywatelskie wynikające z Konstytucji. Ograniczenia dla osób fizycznych
    do wniesienia skargi konstytucyjnej określone w art. 48 ust. 1 ustawy o
    Trybunale Konstytucyjnym, a także określone w art. 175 § 1 i art. 194 § 4 ustawy
    Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, nie są konieczne w
    demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź
    dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw
    innych osób. Ustawy te nie regulują praw i obowiązków dla adwokatów i radców
    prawnych, a dotyczą praw wszystkich mieszkańców rzeczpospolitej Polskiej, zatem
    ograniczenia w nich wynikające dla osób fizycznych naruszają zbędnie art. 32
    ust. 1 Konstytucji, stanowiący o tym, że wszyscy są wobec prawa równi i w
    sprzeczności do art. 31 ust. 3 Konstytucji naruszają istoty wolności i prawa
    wynikające z Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej dla tych osób. Ustawy te nie
    równo traktują osoby fizyczne z osobami prawnymi, choć nie dotyczą szczególnych
    regulacji dla osób prawnych, a co za tym idzie, dyskryminują sprzecznie z
    Konstytucją osoby fizyczne, przez co naruszają ich godność osobistą, chronioną
    art. 30 Konstytucji RP. Osoba prawna wszakże nie ma nałożonych utrudnień
    wynikających z art. 48 ust. 2 ustawy o trybunale Konstytucyjnym, jak i podobnych
    przepisów ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Sędzia,
    prokurator, notariusz, profesor lub doktor habilitowany nauk prawnych, nie muszą
    w myśl zaskarżonych ustaw ponosić kosztów pomocy prawnej, ewentualnie zwracać
    się do sądu rejonowego ich miejsca zamieszkania o ustanowienie dla nich adwokata
    lub radcy prawnego z urzędu na podstawie Kodeksu postępowania cywilnego, chcąc
    dochodzić swoich naruszonych praw w przedmiotowych ustawach. Ustawy te
    dyskryminują bezcelowo osoby fizyczne wobec osób prawnych (naruszenie art. 32
    ust. 1 Konstytucji). Ten stan prawny jest nie do przyjęcia w demokratycznym
    państwie prawa, tym bardziej, że jak wywiedziono powyżej, obłożenie osób
    fizycznych dodatkowymi warunkami wiąże się z restrykcjami ekonomicznymi i są one
    często niemożliwe do spełnienia. Sądy wykorzystują te utrudnienia wobec osób
    fizycznych bezlitośnie i nadużywają władzy, a na ich działania nie ma
    skutecznych środków odwoławczych. Jak się chce psa uderzyć, to się kij zawsze
    znajdzie, jak to miało miejsce w moim przypadku, co wskazano powyżej. Bycie
    osobą fizyczną pociąga za sobą zawsze posiadanie zdolności prawnej, czyli
    możliwość bycia podmiotem stosunków prawnych (praw i zobowiązań). Osoby fizyczne
    mają także zdolność do czynności prawnych. Pełną zdolność do czynności prawnych
    nabywa się po osiągnięciu pełnoletniości.

    O tym, że osoby fizyczne mogą równie dobrze co osoby prawne dochodzić swoich
    naruszonych praw przed Trybunałem Konstytucyjnym nich świadczy fakt, że skarżący
    mieszkając swego czasu w Republice Federalnej Niemiec wniósł skutecznie,
    osobiście sporządzoną skargę konstytucyjną, zaskarżając Federalną Ustawę o
    Zasiłku Wychowawczym (Bundeserziehungsgeldgesetz - BErzGG), w związku z
    dyskryminacją cudzoziemców i ich dzieci, obwarowując ich w zaskarżonej ustawie
    dodatkowymi warunkami do spełnienia w dostępie do zasiłku wychowawczego.
    Federalny Sąd Konstytucyjny w Karlsruhe (Bundesverfassungsgericht) uznał moją
    skargę za zasadną, uchylając zaskarżony wyrok Federalnego Sądu Socjalnego
    (Bundessozialgericht) i skierował sprawę z powrotem do ponownego rozpoznania do
    Federalnego Sądu Socjalnego. Jednocześnie Federalny Sąd Konstytucyjny określił
    niemieckiemu ustawodawcy (Bundestag) dwa lata czasu na naprawienie ustawy (por.
    wyrok Bundesverfassungsgericht - 1 BvR 1342/03 - do przejrzenia tu

    http://www.bundesverfassungsgericht.de/entscheidunge
    n/rk20050317_1bvr134203.html).

    W Republice Federalnej Niemiec, każda osoba ma zgodnie z art. 93 ust. 1 Nr 4a
    niemieckiej ustawy zasadniczej (Grundgesetz - GG) prawo wnieść skargę
    konstytucyjną do Federalnego Sądu Konstytucyjnego na zasadzie § 90 ust. 1
    Federalnej Ustawy o Sądzie Konstytucyjnym (Bundesverfassungsgerichtsgesetz -
    BVerfGG).

    Art. 79 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej jest odpowiednikiem art. 93
    ust. 1 Nr 4a niemieckiej ustawy zasadniczej (Grundgesetz - GG) i ma w swojej
    istocie te same brzmienie co ten odpowiedni przepis niemieckiej Konstytucji,
    dający wszystkim mieszkańcom Republiki Federalnej Niemiec prawo do wniesienia
    indywidualnej skargi konstytucyjnej. Z kolei art. 48 ust. 1 polskiej ustawy o
    Trybunale Konstytucyjnym jest odpowiednikiem § 90 ust. 1 niemieckiej Federalnej
    Ustawy o Sądzie Konstytucyjnym, z tą różnicą, że w niemieckiej Federalnej
    Ustawie o Sądzie Konstytucyjnym nie ma obostrzeń w stosunku do osób fizycznych,
    jak to ma miejsce w ust. 1 i 2 art. 48 polskiej ustawy o Trybunale
    Konstytucyjnym, albowiem niemiecka Federalna Ustawa o Sądzie Konstytucyjnym jest
    zgodna z niemiecką ustawą zasadniczą - niemiecką Konstytucją. Polska ustawa o
    Trybunale Konstytucyjnym narusza natomiast postanowienia Konstytucji
    Rzeczypospolitej Polskiej, co wywiedziono powyżej, o naruszeniu praw człowieka
    nie wspominając.

    Powołane powyżej zarzuty świadczą o zasadności skargi, zatem wnoszę jak w
    petitum i o orzeczenie, iż ustawa o Trybunale Konstytucyjnym, narzucając iż
    skargę konstytucyjną osoby fizyczne mogą wnosić wyłącznie poprzez adwokata lub
    radcę prawnego, ogranicza prawa obywatelskie, narusza art. 79 ust. 1 w
    połączeniu z art. 31 ust. 3, art. 32 ust. 1 i art. 87 Konstytucji
    Rzeczypospolitej Polskiej;

    a ustawa Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi narzucając iż
    skargi do wyższej instancji i zażalenia powinny być sporządzone przez adwokata
    lub radcę prawnego, ogranicza prawa obywatelskie, narusza art. 31 ust. 3, art.
    32 ust. 1 i art. 87 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.
    http://www.scribd.com/doc/13888907/Skarga-konstytucy
    jna?secret_password=23qmlrykgl1jgim29t7u

    boukun