    From: "Andrzej Pawlus" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąsiad - horror - pytanko
    Date: Sun, 12 Aug 2007 21:44:20 +0000 (UTC)

    > Dla mnie horror to styl w jakim opisujesz sprawę.

    Możesz tekst potraktować jako pisany w afekcie po kolejnej przepychance z
    kochanym sąsiadem :/

    > Chyba nie przyjmujesz do wiadomości że ty też możesz zacząć zachowywać się
    jak
    > twój sąsiad.
    > Może za kilkadziesiąt lat a może za rok.
    > Starość czeka nas wszystkich a choroby psychiczne przytrafiają się w
    każdym
    > wieku.

    Przyjmuję to do wiadomości. Przyjmuję też do wiadomości fakt, że mam prawo
    mieszkać we własnym mieszkaniu, bez konieczności remontowania go co 2
    miesiące.

    > Ten człowiek potrzebuje skutecznej pomocy i to co ty i sąsiedzi powinni
    zrobić
    > to pomóc tej osobie w jej uzyskaniu.

    Dlatego proszę o wskazówki jak to zrobić. Nie mam żadnych doświadczeń w
    kontaktach z sądami, opieką społeczną, itd.

> [...]
    społeczna -
    > ale nie na telefon tylko na piśmie, z potwierdzeniem odbioru, najlepiej
    pisząc
    > razem z sąsiadami.
    > Jeżeli nie będzie realnej pomocy ze strony opieki społecznej to w polskiej
    > rzeczywistości najskuteczniejsze pozostają niestety media, ale nie
    opisując
    > 'horror z sąsiadem' a brak pomocy dla człowieka ze strony instytucji które
    są d
    > jej udzielenia zobowiązane pomimo waszych interwencji.

    No właśnie tak to wygląda, że opieka sobie z tym przypadkiem nie radzi -
    chyba pozostają media.