    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samotnie wychowujaca dziecko
    Date: Tue, 02 Nov 2004 10:13:21 +0100

    Dnia Tue, 2 Nov 2004 09:50:03 +0100, scorpio <s...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Witam
    > Nie potrafię tego zrozumiec jak to jest z osobami samotnie wychowujacymi
    > dziecko czyli o dodatku do zasiłku rodzinnego z tytulu samotnego
    > wychowywania dziecka.

    To proste. jeżeli SAMOTNIE wychowują dziecko maja prawo do dodatkowego
    ZASIŁKU

    > Ostatnio zmienilo sie rozporzadzenie w tej sprawie (od 1 pazdziernika br)
    > dotyczace watpliwosci wyjasnienia sytuacji rodziny - chodzi o wywiad
    > srodowiskowy czy faktycznie samotnie wychowuje dziecko - wywiad z osoba
    > samotnie wychowujaca dziecko, wywiad z drugim z rodzicow, wywiad z innymi
    > osobami.

    I co złego w tym, ze chcą sprawidzić czy ktoś nie próbuje wyłudzić dodatku?

    > Jak tym rozporzadzeniem mozna podwazac wyroki sadowe w sprawach
    > rozwodowych (seperacji) ?

    Możesz rozwinąć? Bo nie widze żadnego naruszania prawa.

    > Przeciez to jest jawne łamanie prawa, a wywiad srodowiskowy z sasiadami
    > (nauczycielami) ingeracja w zycie prywatne, ponizeniem i naruszeniem dobr
    > osobistych.

    Jak się to komuś nie podoba może zrezygnowac z dodatku. Przymusu nie ma.
    No, chyba, że ktos się boi ze jego OSZUSTWO wyjdzie na jaw.

    > Co z tego ze te osoby zyja pod jednym dachem - jak nie ma w obecnych
    > warunkach (lokalowych i materialnych) jak sie rozdzielić, co z tego że
    > razem ze sobą piją alkohol - czyż byla zona nie moze byc lepsza kumpela
    > niz
    > partnerka zyciowa ? Co z tego ze byly odprowadza dzieciakow do szkoly -
    > lepiej poprosic sasiadke lub babcie ? Co z tego ze ojciec dziecka zajmuje
    > sie nimi - a czy inni ojcowie niezamieszkani nie maja prawa do odwiedzin
    > swoich dzieci (zabierania na weekendy)?

    To z tego, że jest to zasiłek dla SAMOTNIE wychowujących dziecko, a nie
    dla mieszkających z byłym małzonkiem w faktycznym konkubinacie.

    > Uwazam, ze ta sprawa powinna byc zaskarzona.
    > Jakie jest wasze zdanie

    A ja uważam, najwyższy czas skończyć z mamusiami i tatusiami, które z
    dojenia opieki społecznej uczyniły sobie sposób na zycie. Całe szczęście
    zlikwidowano fundusz alimentacyjny i miejmy nadzieję, że go nie przywrócą.

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!