  • 1. Data: 2008-07-08 23:39:04
    Temat: Sąd pracy-który?
    Od: " Ania" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Chcę złożyć pozew do sądu o wypłatę wynagrodzenia i mam w związku ztym kilka
    pytań.
    - czy pozew składam do sądu właściweo ze względu na miejsce pracy czy miejsce
    zamieszkania
    - czy jedno wezwanie o zapłatę wynagrodzenia wystarczy dołączyć do pozwu?
    - czy, jeżeli pracodawca będzie unikał spotkania z sądem (a do takowych
    należy,niestety) czy może być wydany wyrok zaoczny

    Dziękuję za info, Ania

  • 2. Data: 2008-07-09 04:42:20
    Temat: Re: Sąd pracy-który?
    Od: "info" <p...@w...pl>

    z gory mowie, ze nie jestem specem, ale postaram sie choc troche pomoc

    po pierwsze, sprobuj uderzyc do panstwowej inspekcji pracy, tam mozna
    uzyskac fachowa porade gratis, choc najczesciej trzeba przyjsc osobiscie

> [...]
    > kilka
    > pytań.
    > - czy pozew składam do sądu właściweo ze względu na miejsce pracy czy

    generalnie wszystkie pozwy sklada sie, tam gdzie jest pozwany (sa wyjatki),
    ale tutaj moze byc wazna formalna rejestracja, badz glowna siedziba, a
    niekoniecznie miejsce pracy, specem nie jestem

    > - czy jedno wezwanie o zapłatę wynagrodzenia wystarczy dołączyć do pozwu?

    dolaczyc kopie, bo to pokazuje, ze probowalas sprawe zalatwic polubownie i
    nie jestes tzw. pieniaczem

    > - czy, jeżeli pracodawca będzie unikał spotkania z sądem (a do takowych
    > należy,niestety) czy może być wydany wyrok zaoczny

    nie wiem jak to jest w sprawach przed sadami pracy, w sprawach cywilnych
    skladajac pozew pisze sie, ze wnioskuje sie rowniez o wydanie wyroku pod
    nieobecnosc stron (choc w zasadzie obejmuje to rowniez Ciebie)

    mimo wszystko polecam porade w panstwowej inspekcji pracy

  • 3. Data: 2008-07-09 06:54:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 08 Jul 2008 23:39:04 +0000, Ania napisał(a):

    > - czy pozew składam do sądu właściweo ze względu na miejsce pracy czy
    > miejsce zamieszkania

    Możesz tu i tu, gdzie Tobie wygodniej.

    > - czy jedno wezwanie o zapłatę wynagrodzenia wystarczy dołączyć do
    > pozwu?

    Wystarczy, acz w ogóle nie ma takiego obowiązku.

    > - czy, jeżeli pracodawca będzie unikał spotkania z sądem (a do
    > takowych należy,niestety) czy może być wydany wyrok zaoczny

    Jeśli pozwany zostanie prawidłowo powiadomiony o rozprawie i się nie
    zjawi, sąd z urzędu wyda wyrok zaoczny (nie musisz wnioskować). Wyrok
    taki objęty jest klauzulą natychmiastowej wykonalności w całości.
    Grunt, żeby odebrał wezwanie na rozprawę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 4. Data: 2008-07-09 07:12:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Możesz tu i tu, gdzie Tobie wygodniej.

    Byle nie miał za wygodnie. Doprecyzuje: nie chodzi o miejsce
    zamieszkania pracownika.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-07-09 21:30:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Olgierd napisał(a) :

    > Możesz tu i tu, gdzie Tobie wygodniej.

    Żebyś się nie pomylił. Mi sąd z Gdyni, odesłał do Gdańska, tam
    gdzie siedziba firmy. W sumie daleko dalej nie jest, ale zawsze
    trochę czasu na dojazdach się traci.

    > Wystarczy, acz w ogóle nie ma takiego obowiązku.

    Można dołączyć kopię lub wszystkie kopie. Wydaje mi się, że to
    lepiej wygląda. Że powód starał się zrobić wszystko co możliwe
    przed zawracaniem d... sądowi.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 6. Data: 2008-07-10 06:44:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 09 Jul 2008 23:30:19 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Żebyś się nie pomylił. Mi sąd z Gdyni, odesłał do Gdańska, tam gdzie
    > siedziba firmy. W sumie daleko dalej nie jest, ale zawsze trochę czasu
    > na dojazdach się traci.

    Ba, spotkałem się z sytuacją odwrotną: sąd właściwy ze względu na miejsce
    świadczenia pracy przekazał sprawę do sądu miejsca zamieszkania powoda.

    > Można dołączyć kopię lub wszystkie kopie. Wydaje mi się, że to lepiej
    > wygląda. Że powód starał się zrobić wszystko co możliwe przed
    > zawracaniem d... sądowi.

    Zależy czego dotyczy sprawa. Jeśli wypłaty wynagrodzenia, jest to
    kompletnie niepotrzebne.

  • 7. Data: 2008-07-10 10:12:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olgierd napisał(a) :

    > Ba, spotkałem się z sytuacją odwrotną: sąd właściwy ze względu na miejsce
    > świadczenia pracy przekazał sprawę do sądu miejsca zamieszkania powoda.

    No tak - od Annasza do Kajfasza. I tak od tysięcy lat :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE