    From: Piotr <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód przez sąd w Szwecji?
    Date: Sat, 13 Dec 2008 02:38:22 -0800 (PST)

    On 12 Gru, 09:18, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > Tragedia zatem. Dla sądu, dla stron, dla świadków, dla wszystkich przy
    > okazji obrzuconych błotem.
    > Atmosfera rozwodu z orzekaniem o winie w imię zasad wygląda tak, jakby
    > g... wpadło w wentylator.

    Tragedia dla sądu...? Zdawało mi się dotychczas, że sąd powołano do
    rozpatrywania tego rodzaju spraw i że za tą pracę sąd otrzymuje
    zapłatę. Tak mi się zdawało. Jeśli zaś chodzi o obrzucanie błotem, to
    jak dotychczas jedynym obrzuconym w tej sprawie jestem ja. Czytając
    pozew złożony przeciwko mnie w polskim sądzie nie rozpoznałem samego
    siebie, kłamstwo na kłamstwie, a wszystkie one zdaniem powódki jakoby
    służyć miały uzyskaniu orzeczenia rozwodu bez orzekania winy.
    Jednocześnie wykazała ona kompletną amnezję odnośnie własnego, nader
    konkretnego, a bardzo niechwalebnego "wkładu" w nasze pożycie. Teraz,
    gdy jego opis przekazałem sądowi, wnioskując jednocześnie o orzeczenie
    winy powódki, a na najbliższej rozprawie zamierzam przedstawić dowody,
    żona atakuje mnie kolejnym pozwem, tym razem za pośrednictwem
    szwedzkiego sądu. Takie traktowanie jest dla mnie nie do przyjęcia,
    zamierzam powalczyć niezależnie od tego jakie "inne, najlepsze" porady
    tutaj uzyskam, czy też nie uzyskam ich wcale. Nie interesuje mnie też
    ocena moich działań, a jedynie odpowiedź na moje pytania.

    Czy muszę odpowiedzieć na wezwanie szwedzkiego sądu?
    Czy dopuszczalne jest jednoczesne prowadzenie sprawy przeciwko mnie
    przed sądem w Polsce i w Szwecji?
    Czy ewentualny wyrok sądu w Szwecji będzie dla mnie wiążący?