  • 1. Data: 2002-10-04 06:23:12
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę - ważne czy nie
    Od: Ender <m...@n...poczta.onet.pl>

    Pracodawca rozwiązał z moją żoną umowę o pracę za wypowiedzeniem, treść
    wypowiedzenia brzmiała następująco:

    Rozwiązuję z Panią umowę o pracę zawartą dnia 01.03.2002....
    I poniżej nieprawdziwe zarzuty uzasadniające wypowiedzenie.

    Tylko że umowa z powyższego dnia już wygasła bo była to umowa na okres 3
    miesięczny okres próbny. Z pracodawcą wiązała ją umowa zawarta na czas
    nieokreślony.

    Jak postąpić z takim wypowiedzeniem?
    Czy złożyć odwołanie do Sądu Pracy?
    Czy po prostu stawić się do pracy po minęciu okrsu wypowiedzenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Ender - zanim zapytasz odwiedź www.google.com

  • 2. Data: 2002-10-04 07:48:34
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - ważne czy nie
    Od: "Boguslaw Szelest" <s...@f...onet.pl>

    > Pracodawca rozwiązał z moją żoną umowę o pracę za wypowiedzeniem, treść
    [..]
    > Czy złożyć odwołanie do Sądu Pracy?
    > Czy po prostu stawić się do pracy po minęciu okrsu wypowiedzenia?

    Może najpierw niech się żona uda do PIP-u. Co oni powiedzą. Mają tam radców
    prawnych.

    Pozdro

  • 3. Data: 2002-10-04 08:01:33
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Może najpierw niech się żona uda do PIP-u. Co oni powiedzą. Mają tam radców
    > prawnych.

    Jak kiedys do nich zadzwonilem z konkretnym problemem, to tylko
    uslyszalem:

    Wie pan, na pewno cos mozemy w tej sprawie zrobic, ale na dluzsza mete i
    tak pan z pracodawca nie wygra.

  • 4. Data: 2002-10-04 08:16:28
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Jak kiedys do nich zadzwonilem z konkretnym problemem, to tylko
    > uslyszalem:
    >
    > Wie pan, na pewno cos mozemy w tej sprawie zrobic, ale na dluzsza mete i
    > tak pan z pracodawca nie wygra.

    Jak to nie - większość spraw w Sądzie Pracy kończy się chyba wyrokami na
    rzecz pracowników ( są w postępowaniu ewidentnie faworyzowani ).

    A co do tej sprawy, to ja bym przyszedł. Jeśli wypowiedział nie tę umowę, co
    trzeba, to jego zmartwienie. Zawsze troche kaski.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-10-04 08:19:14
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Jak postąpić z takim wypowiedzeniem?
    > Czy złożyć odwołanie do Sądu Pracy?
    > Czy po prostu stawić się do pracy po minęciu okrsu wypowiedzenia?

    Umowa na okres próbny oczywiscie sie skonczyla po okresie 3 miesiecy a potem
    zostala podpisana umowa na czas nieokreslony,tak wiec moim zdanim pracodawca
    sie pomylil co do daty rozpoczecia umowy o prace.Natomiast zarzuty
    uzasadniajace wypowiedzenie jesli sa nieprawdziwe to juz tylko sąd pracy bedzie
    w stanie sprawdzic czy doszlo do prawidlowego wypowiedzenia,Pańska żona raczej
    nie przekona pracodawcy ze są one nieprawdziwe.Tak wiec tylko sąd pracy bedzie
    w stanie sprawdzić czy wypowiedzenie jest uzasadnione czy nie.

  • 6. Data: 2002-10-04 08:27:42
    Od: f...@p...onet.pl

    > Jak to nie - większość spraw w Sądzie Pracy kończy się chyba wyrokami na
    > rzecz pracowników ( są w postępowaniu ewidentnie faworyzowani )

    zdecydowanie są faworyzowani,sam to widzialem :)

    > A co do tej sprawy, to ja bym przyszedł. Jeśli wypowiedział nie tę umowę, co
    > trzeba, to jego zmartwienie. Zawsze troche kaski.

    Heh od razu sie mi przypomniała sprawa mojego kumpla.Pracodawca ktory go
    przejął chcial koniecznie sie go pozbyc i nie wiedzial jak,wiec sobie wymyslil
    ze powola sie na przyczyny ekonomiczne uzasadniające rozwiązanie umowy o
    prace,chociaz oczywiscie przedsiebiorca nie mial zadnych klopotow ekonomicznych
    i wiodło mu sie calkiem niezle.Kumpel poszedl do sądu i od razu na dzień dobry
    dostał jednomiesięczną odprawe bez żadnego zbędnego owijania w bawełne :)))