  • 1. Data: 2003-11-04 07:35:33
    Temat: Rozwala mi kafelki w lazience -kasa
    Od: "Muminos" <m...@w...pl>

    witam
    nie wiem w sumie jak mialem zatytulowac tego posta

    mamy mieszkanie wlasnosciowe itd. placimy jakis fundusz remontowy.
    za kilka dni maja wpasc goscie i wymieniac piony wodne w lazience , co za
    tym idzie rozwala pol lazienki z kafelek.
    Ponoc musimy im to pozwolic zrobic.
    Czy ktos nam odda kase za te kafelki i tak dalej.
    Zaczynam byc zalamany :(

    dzieki za ew. odpowiedz
    jarek ryzinski

  • 2. Data: 2003-11-04 14:19:35
    Temat: Re: Rozwala mi kafelki w lazience -kasa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Muminos wrote:

> [...]
    > tym idzie rozwala pol lazienki z kafelek.
    > Ponoc musimy im to pozwolic zrobic.
    > Czy ktos nam odda kase za te kafelki i tak dalej.

    Rada bedzie nie prawnicza a zyciowa ;)

    Znam przypadek podobny do Twojego. Wlasciciel mieszkania powiedzial ze "nie
    i koniec - mozecie mnie pozwac do sadu".

    Nikt go do sadu nie pozywal - zdaje sie ze na jego wysokosci pionu nie
    wymienili (u nie go chyba kanlizacje albo wentlacje poszezali). W kazdym
    razie kafelki ocalil.

    W kazdym razie sila nikt do Ciebie do domu wchodzil nie bedzie. Mozesz
    zawsze nie wpuscic. A jezeli stan pionow na przyklad czemus zagraza, to
    administracja (czy kto to tam zleca) pewnie bedzie musiala jakis nakaz
    "silowy" przez sad zalatwiac. A mysle ze im sie nie bedzie chcialo/oplacalo
    i sobie odpuszcza.

    Nie wiem co na ten temat mowi jakies prawo budowlane - byc moze nawet musisz
    isch wpuscic, jednak sprobuj ih najpierw zniechecic, powinno sie udac
    ocalic lazienke :)

  • 3. Data: 2003-11-04 21:00:48
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Muminos" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym idzie rozwala pol lazienki z kafelek.
    > Ponoc musimy im to pozwolic zrobic.
    > Czy ktos nam odda kase za te kafelki i tak dalej.

    Wspólnota mieszkaniowa?
    Jeśli tak to zastanów się co chcesz uzyskać. Te piony są Twoje
    (współwłasność) i jeśli Tobie musieliby naprawiać wykafelkowane ściany to
    także wszystkim właścicielom w budynku. A teraz zgadnij kto za to zapłaci?
    No właśnie: właściciele mieszkań. Ale pewnie macie ograniczone środki na
    remont i robi się w pierwszej kolejności to co niezbędne. Pewnie instalacja
    wodna się sypie i trzeba się zastanowić co ważniejsze: brak wody i piękne
    kafelki w łazience czy woda i ściana bez kafelek. A może nie będzie tak żle
    i da się uratować te kafelki?
    U nas była podobna sprawa: wymiana pionów wodociągowych i kanalizacyjnych
    (budynek ponad trzydziestoletni) i u gościa który miał nawiększe obawy udało
    się odzyskać kafelki. Potem je własnym kosztem założył. Po prostu piony
    instalacyjne były zamaskowane jakimiś płytami gipsowymi, z których dało się
    ostrożnie oderwać kafelki bez uszkodzenia.

    Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że to co wewnątrz mieszkania to moje, a to na
    zewnątrz to nie i niech ONI się martwią?

    Marek