  • 11. Data: 2007-11-13 00:43:19
    Temat: Re: Rozdzielczość dowodem?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    venioo wrote:
    > Chyba jak kominiarza w nocy fotografujesz ;P

    też nie.
    szum matrycy będzie zdecydowanie inny niż ten na powiększeniu.
    Wystarczy sobie policzyć różniczkę po obrazie.

  • 12. Data: 2007-11-13 01:15:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    venioo wrote:

    > Ja podejrzewam, ze kolega Andrzej sie za duzo hamerykanskich filmow
    > naogladal, gdzie ze zdjecia z kamerki przemyslowej robia zoom i widza o
    > czym jest artykul w gazecie trzymanej przez delikwenta 50m od kamery ;P

    A ja podejrzewam, że jesteś idiotą nie mającym pojęcia o tym, co
    piszesz. A tym bardziej o tym, co piszą inni.

    Śledź u ważniej wątek i zważ, że to nie ja pisałem o powiększaniu
    zdjęcia w małej rozdzielczości do wielkości pierwotnej i uzyskiwaniu
    czegoś nie różniącego się od oryginału w pierwotnej rozdzielczości.

  • 13. Data: 2007-11-13 02:54:20
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > zdjęcia w małej rozdzielczości do wielkości pierwotnej i uzyskiwaniu
    > czegoś nie różniącego się od oryginału w pierwotnej rozdzielczości.

    Aaa... przepraszam :) Twoj post byl nad moim i tak jakos nie zauwazylem
    "przedpiscy" :)

    --
    venioo + czerwona calibra c20ne
    http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

  • 14. Data: 2007-11-13 08:51:58
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2007 00:04:21 +0100, venioo napisał(a):

    > Chyba niepowazny jestes...
    > Pokaz mi takie zdjecie i wrzuc do sieci, chetnie sie zapoznam z ta teoria.

    Niektóre zdjęcia cyfrowe w oryginalnej wielkości są tak zasyfione
    że skalowanie 50% w dół nie pozbawia ich szczegółów a jedynie
    redukuje trochę szum i rozmycie. Jedno i drugie można przywrócić.
    Oczywiście można próbować udowodnić który szum jest oryginalny,
    a który nie, ale to już wymaga więcej zachodu.

    Co do teorii to poczytaj o interpolacji w aparatach cyfrowych
    i filtrach antyaliasingowych (czyli dlaczego producenci starają
    się żeby zdjęcia były nieostre).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2007-11-13 09:07:26
    Temat: Re: [OT] Rozdzielczość dowodem?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > A najlepiej połączyć obie metody :)

    mozna dodac jeszcze prarę zabezpieczeń - im więcej tym lepiej
    dobrym znacznikiem jest "znak wodny" albo (jesli zabezpieczenie
    ma byc niewidoczne) dodanie do zdjecia informacji o autorze
    - poszukaj hasła "steganografia" - takie dodanie informacji
    nie informuje o sobie, jest niezaważalne a informację odczytasz
    jedynie podając hasło
    *** blad ***

  • 16. Data: 2007-11-13 10:32:31
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Piotr napisał(a):

    > Jeśli chcesz się zabezpieczyć, to chyba bardziej jednoznacznym dowodem
    > byłoby posiadanie zdjęcia większego fragmentu. Czyli publikując,
    > obcinasz troche.

    Zwykle też nie publikuje się wszystkiego, co się ma: a można mieć np.
    różne próbne czy też nieudane ujęcia tego samego obiektu.

    R.

  • 17. Data: 2007-11-13 17:57:01
    Od: Marcin <m...@n...nospam>

    venioo pisze:

    > Chyba niepowazny jestes...
    > Pokaz mi takie zdjecie i wrzuc do sieci, chetnie sie zapoznam z ta teoria.
    > Chyba jak kominiarza w nocy fotografujesz ;P

    Zanim coś takiego napiszesz lepiej pomyśl chwilę... Jeśli zdjęcie już
    jest niewyraźne to zmniejszanie NIE POWODUJE utraty znaczącej informacji .

    Najprostszy przykład : ktoś wybrał w aparacie rozdzielczość zdjęcia
    3200x2400 a matryca CCD ma tylko rozdzielczość 1600x1200... Ilość
    istotnej informacji przekazywanej na zdjęciu jest wtedy dużo mniejsza
    niż wynikałoby to z rozdzielczości. Oryginał i podróbka (powstała
    poprzez powiększenie) będą sie wtedy różnić tylko detalami które nie
    pozwolą stwierdzić które z nich jest prawdziwe.

    Skrajnymi przypadkami takiej sytuacji są zdjęcia w jednym kolorze lub
    zawierające tylko szum o znanej charakterystyce - można je skalować i
    podrabiać do woli i ciężko będzie później stwierdzić czy mamy do
    czynienia z oryginałem.

    W przypadku tej sytuacji nie można też zapominać że sąd NIE WIE które
    zdjęcie jest oryginałem... więc zwykłe sprawdzanie bajt po bajcie odpada.

    PS. Istnieją zaawansowane algorytmy które potrafią uzupełniać informację
    utraconą w procesie skalowania.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 18. Data: 2007-11-13 20:37:55
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > dostatecznym dowodem na to, że to ja jestem jego autorem? Mówimy o dużych
    > różnicach - np. opublikowany w 800x600, oryginał w 1600x1200.

    Biegły oceni.

  • 19. Data: 2007-11-14 22:30:35
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Pokaz mi te "wiele zdjec" ktore po zmianie z 1600x1200 na 800x600 i
    spowrotem nie traca na swojej jakosci! Bo nie podales zadnego linka,
    nawet jednego, a przeciez wg Ciebie jest ich tak wiele...
    A zadajacy pytanie raczej nie robil zdjec jednokolorowej powierzchni,
    tylko jakies konkretne zdjecia zawierajace konkretne detale.