  • Data: 2005-01-13 10:26:23
    Temat: Re: Rower, motorower czy motocykl?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli poniekąd pasuje, bo żeby być motorowerem, pojazdy musi być tylko
    > _wyposażony_ w silnik _spalinowy_ (nie musi go napędzać).

    Jeśli wyłączę wajchę to mogę równierz jechać jak zwykłym rowerem a silnik służy
    wtedy tylko jako prądnica oświetlająca ten sprzęt.

    > Żeby to było takie proste... Ponieważ pojazd jest samoróbką
    > (samodzielnie składasz ramę od jednego producenta z silnikiem od kogoś
    > innego),

    Rower jest standardowy z hipermarketu. Montaż silnika to 4 śruby (5 minut
    roboty).

    > więc trzeba przeprowadzić całą procedurę rejestracyjną dla
    > pojazdów marki "SAM" (badania techniczne itepe).

    Chyba nie. Miałem w młodości parę motorowerów i w przeciwieństwie do motocykli
    (które miałem później) nie trzeba było robić żadnych badań technicznych.
    Ciekawe zresztą jak by to wyglądało praktycznie - miałbym wjechać rowerem na
    rolki od hamulców w stacji diagnostycznej? Przecież pomiar nie zmieści się w
    żadnej skali.

    > Owszem.

    To gdzie mam jeździć?

    > Ktoś nie miał pojęcia, o czym pisze, i bredził.

    Chyba tak. Ten jego tekst był na http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    t=artykul&group=pl.rec.paralotnie&aid=29166962 : "Raz jeden jak jechałem
    motorowerem, zatrzymała mnie Policja. Poprosili o
    Kartę Motorowerową, czy coś takiego. Pokazałem moje Prawo Jazdy. Nie
    uznali. Zdziwiłem się, bo na logikę biorąc. jak się ma prawo jazdy na
    autobus lub cokolwiek powyżej 3,5t, to nic nie stoi na przeszkodzie, by
    jeździć samochodem osobowym, a tym bardziej rowerem po drodze
    publicznej. Jakoś nie miałem pretensji do Policjanta, facet pewnie na
    moim miejscu myślał by podobnie, a że się uparł zobaczyć Kartę
    Motorowerową, to pewnie dlatego, że takie dostał wytyczne z góry.
    Próbowałem go podejść z innej strony, a mianowicie, że mam również
    uprawnienia na motocykl. Niestety nie obowiązywały na motorower"

    > 3. Nie wymaga się uprawnienia do:
    > 1) kierowania rowerem, motorowerem lub pojazdem zaprzęgowym od osoby,
    > która ukończyła 18 lat;

    Dzięki!

    > Jeśli taki silniczek tylko wspomaga i nie stanowi zasadniczego napędu -
    > IMHO można go na upartego podciągnąć pod rower.

    Głupia sprawa, ale ten mój silniczek też niby wspomaga. Tzn. gdy kręcę sobie
    normalnie jakbym jechał zwykłym rowerem, dzięki temu że jest silnik jadę nie
    10, tylko 25 na godzinę. Jak się sprężę i będę kręcił mocno, to sprzęt pojedzie
    i 50/h ale to już strach. Swoją drogą, zwykły rower też podobno pozwala
    osiągnąć nawet z 50-60/h, ale na krótkich dystansach.

    > Sugestia - idź do lokalnego wydziału komunikacji i spróbuj wymóc
    > udzielenie na piśmie odpowiedzi, jakim pojazdem jest taki rower. Jeśli
    > odpowiedzą, że to rower - jeździj z takim papierkiem w kieszeni :)

    Dzięki, pewnie tak zrobię. Ale trochę strach, bo jeszcze dowalą mi jakiś
    podatek albo karę za nieregulaminowe użytkowanie roweru :).

    Pozdrawiam

    Czapla