  • Data: 2010-09-14 20:08:59
    Temat: Re: Robieni w ... bańkę żarówkową
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SQLwiel <n...@c...pl> writes:

    > BTW - a co z żarówkami tzw. "grzewczymi"? (Ja to nazywam "domowy
    > solux") Miały chyba 150W. Mam taką w domu i aplikuję ją mojej żonie
    > jako lekarstwo na zimową depresję...
    > Legalne?
    >
    > ... też się chwilami zastanawiam, czy bardziej "szkodzi środowisku"
    > (wiem, że to absolutny pic) wytworzenie energii dla 100W żarówki, czy
    > uwolnienie parudziesiąt mg rtęci po stłuczeniu świetlówki kompaktowej.

    Przede wszystkim, o czym pisałem już wiele razy - nieprawdą jest, że
    energia cieplna zwykłej żarówki zawsze jest bezużyteczna. W naszym
    klimacie żarówki doskonale wspomagają ogrzewanie mieszkań - przez
    większą część roku, szacuję, że przez jakieś 80-85% czasu świecenia (w
    lecie, kiedy dogrzewać się nie trzeba, dzień długi i świeci się mało).

    Owszem, ogrzewanie prądem jest droższe on innych sposobów, ale znowu
    nie aż tak. Zaoszczędzimy na prądzie na żarówki 100zł, ale np. 60zł
    wydamy więcej na ogrzewanie... Żaden unijny propagator świetlówek w
    ogóle o tym się nie zająknął...

    MJ