  • 1. Data: 2003-08-12 13:46:49
    Temat: Remont ogrodzenia - samowola - ? bardzo pilne!
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Dzień Dobry,
    Pilnie potrzebuję Waszej pomocy.
    Mój znajomy w 1992 roku otrzymał pozowolenie na budowę domu.
    Od strony drogi gminnej znajdowało się od strony drogi gminnej zniszczone
    ogrodzenie z siatki i kształtowników.
    Remont ogrodzenia zaczął przed 1994 rokiem a sztachety i wykończenie 1996r
    ( na bazie starego ogrodzenia)
    Miły sąsiad po 3 latach - w 1999 roku - doniósł do wydz. budown. o rzekomym
    zawężeniu drogi (co nie miało miejsca).
    Czy jest to samowola (ostateczna decyzja nakazuje rozbiórkę).
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2003-08-12 13:58:38
    Temat: Re: Remont ogrodzenia - samowola - ? bardzo pilne!
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rzekomym
    > zawężeniu drogi (co nie miało miejsca).
    > Czy jest to samowola (ostateczna decyzja nakazuje rozbiórkę).

    Na podsatawie o prawie budowlanym z dnia 7 lipca 1994 r

    art. 29 ust. 1 punkt 23.

    Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:

    23) ogrodzenia

    lub jeżeli to jest remont, to można chyba podczepić pod

    art. 29 ust2. punkt 1.

    Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych polegających
    1) remoncie istniejących obiektów budowlanych, z wyjątkiem obiektów
    wpisanych do rejestru zabytków, jeżeli nie obejmuje on zmiany lub wymiany
    elementów konstrukcyjnych obiektu i instalacji gazowych, z zastrzeżeniem

    Moim zdaniem (ale nie opieraj sie na mnie nie jestem prawnikiem) to mogą
    twojego sąsiada cmoknąć w pompę, że tak powiem.

    ceglak

  • 3. Data: 2003-08-12 14:03:15
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Budowę ogrodzenia z rysunkiem trzeba zgłosić do urzędu i czekać 30 dni.
    A remont to nie wiem, ALE ja bym się tym nie przejmował, jeśli nie ma
    zawężenia, to mogą Ci naskoczyć.
    A nawet jeśli Ci naskoczą to rozbierzesz, zgłoszisz do urzędu chęć
    postawienia ogrodzenia i złożysz na nowo.

    Jacek
    PS. Uważnie patrz co sąsiad robi i jak coś nie tak, to zaraz do straży
    miejskiej dzwoń!!!