eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRekojmia vs. "otwarta gwarancja" › Re: Rekojmia vs. "otwarta gwarancja"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.intelink.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: kam <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojmia vs. "otwarta gwarancja"
    Date: Sun, 01 Sep 2002 08:43:27 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <3...@p...onet.pl>
    References: <akqsre$fb9$1@news.onet.pl> <s...@l...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: pe83.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1030862642 10033 213.76.100.83 (1 Sep 2002 06:44:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Sep 2002 06:44:02 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en
    X-Mailer: Mozilla 4.7 [pl] (Win95; I)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:105716
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski napisa_(a):
    producent
    > > sprzetu ma prawo naprawy urzadzenia, zanim ja powolam sie na zwrot
    > > pieniedzy, badz wymiane na nowy.
    >
    > KC, Art. 560. § 1. (sory za rozpieprzone pliterki)
    >
    > Je?eli rzecz sprzedana ma wady, kupuj?cy mo?e od umowy odst?pi? albo ??da?
    > obni?enia ceny. Jednak?e kupuj?cy nie mo?e od umowy odst?pi?, je?eli
    > sprzedawca niezw?ocznie wymieni rzecz wadliw? na rzecz woln? od wad albo
    > niezw?ocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, je?eli
    > rzecz by?a ju? wymieniona przez sprzedawc? lub naprawiana, chyba ?e wady
    > s? nieistotne.
    >
    > Problem w braku zdefiniowania terminu "niezwłocznie".
    >
    > > Ostatecznie sprawa jest juz zakonczona, bo na gwarancji nie mogli usunac
    > > usterki i wymienili mi modem na nowy, ale czy sprzedawca mial prawo odmowic
    > > mi wymiany modemu na nowy?
    >
    > Miał o ile była to pierwsza reklamacja.
    > > Teraz juz nie wiem kto odpowiada za rekojmie: sprzedawca, czy producent?
    >
    > Sprzedawca, i musi przyjąć reklamacje z tytułu rękojmi, ale nie musi od
    > razu wymieniać towaru na nowy.
    >
    > > Sprzedawca oznajmil, ze albo oddam modem na te gwarancje, albo moge go podac
    > > do sadu. Nawet zastanawialem sie nad rozstrzygnieciem prawnym tej sprawy,
    >
    > Jeżeli kwestią sporną było odmówienie przyjęcia z tytułu rękojmi to
    > mogłeś go podać, a co najmniej zgłosić do PIH. Jeśli zaś wymiana na nowy,
    > to był w swoich prawach.

    Tylko, że żądanie wymiany na nowy wynika z art. 561 kc, gdzie nie ma
    mowy o naprawie.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1