    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojma w Krakowskim M1
    Date: Tue, 26 Nov 2002 23:21:12 +0100

    Rafal 'Raf256' Maj napisa_(a):
    > Owszem, są wygodne (więc nie zauważyłem ich wady odrazu), jednak po
    > przejściu około 100 m - ich wkładki/podeszwy dosłownie wysuwają się z buta
    > całkowicie na zwewnątrz - i nie ma szansy by w nich przejść więcej niż 100-
    > 200 metrów. Po przyklejeniu klejem zwykłym, a później specjalnym butaprenem
    > - łącznie udało mi się w nich pochodzić 2 dni.
    >
    > Pani w sklepie powiedziała iż :
    > "to sprawa skelpu czy daje rękojme czy nie, my rękojmy nie dajemy"...

    Bzdura. Rękojmia przysługuje z ustawy i nie można jej ograniczać.
    Przed wizytą w sklepie proponuję przeczytać Rozporzadzenie Rady
    Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczególowych warunków
    zawierania i wykonywania umów sprzedazy miedzy przedsiebiorcami a
    konsumentami (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca 2002 r., poz. 851)
    Możesz żądać zwrotu pieniędzy lub wymiany butów. Jeśli zażądasz zwrotu
    sprzedawca może raz usunąć wadę przez wymianę butów (nie zgadzaj się na
    naprawę).
    Postaraj się o pisemny dowód złożenia reklamacji, jeśli nie bezpośrednio
    to pozostaje poczta (za potwierdzeniem odbioru).
    Sklep ma 14 dni na odpowiedź (21 jeśli będzie chciał powołać
    rzeczoznawcę), jeśli nie uzyskasz odpowiedzi oznacza to, że reklamacja
    została uznana (nie zgadzaj się na przyjście do sklepu po odpowiedź).
    Wszystko pod warunkiem, że nie minął rok od sprzedaży i miesiąc od
    wykrycia wady. Może też być problem z samodzielną naprawą, sklep (i jego
    rzeczoznawca) pewnie będzie chciał wykazać, że zniszczyłeś w ten sposób
    buty.

    > Czy na podstawie art np. 576 należą mi się jakieś odsetki i/lub zwrot
    > kosztów (jednak podjechanie do M1 z butami i to 2 krotnie w wyniku
    > okłamania mine przez sprzedawczynię jest troszke czasochłonne).

    Należy Ci się zwrot kosztów.

    > Jeżeli szefowa sklepu kłamie "w żywe oczy" co do rękojmy - coś z tego
    > wynika, zakłądając że mogę to udowodnić ?
    >
    > I na koniec - gdzie mogę znaleźć coś więcej o Krakowskim oddziale PIH?

    Sam sobie odpowiedziałeś.

    KG