eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacje terminy › Re: Reklamacje terminy
  • Data: 2002-03-04 14:16:10
    Temat: Re: Reklamacje terminy
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "WaldekGo" <[nospam]awago@friko4.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a5vtnj$83u$1@news.tpi.pl...
    > "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote in message
    > news:a5vre1$f9c$1@news.tpi.pl...
    > >
    > > >
    > > > Poszukuję podstawy prawnej do następującego stwierdzenia: "jeżeli
    > operator
    > > > nie udzielił odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia,
    > > > żądania zawarte w reklamacji uznaje się za zawarte" - czyli jak
    > powalczyć
    > > z
    > > > operatorem lekceważącym terminy odpowiedzi.
    > > >
    > >
    > >
    > > To szukaj dalej, a jak znajdziesz, tysiace ludzi cie ozloci.
    > > Niestety, polskie prawodawstwo nie wpadlo - jak dotad - na taka
    > konstrukcje
    > > prawna.
    > > :-(
    >
    > Niemniej jednak sa ku temu przeslanki prawne, wystarczy tylko inteligentny
    > prawnik.
    > Odrzucenie reklamacji wymaga pisemnej formy odpowiedzi
    > Na odpowiedz operator ma 30 dni
    > To sie znajduje w przepisach
    >
    > Dz.U.01.115.1230
    >
    > Rozporządzenie MINISTRA GOSPODARKIz dnia 28 września 2001 r.
    > w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych
    >
    > § 7.
    > 1.. Jednostka organizacyjna operatora rozpatrująca reklamację, w
    terminie14
    > dni od dnia jej wniesienia:
    > 1) udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej albo
    > 2) informuje pisemnie użytkownika o niemożności udzielenia odpowiedzi na
    > reklamację w tym terminie podając przyczynę zwłoki oraz przewidywany
    termin
    > udzielenia odpowiedzi na reklamację; termin ten nie może przekroczyć 30
    dni
    > od dnia wniesienia reklamacji.
    >
    > i dalej
    > 3. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub części
    > odpowiedź na reklamację powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
    >
    >
    > Wiec, po uplywie 14 dni (a 30 jesli reklamujacy otrzymal stosowna
    informacje
    > o wydluzeniu
    > terminu rozpatrzenia), operator niespecjalnie ma mozliwosc odpowiedziec
    > odmownie
    > a tym samym odrzucic reklamacje. Prawo nie przewiduje odpowiedzi po 14/30
    > dniach,
    > nie przewiduje rowniez odrzucenia reklamacji _bez_odpowiedzi_
    >


    Teoria i praktyka to razcej są dwie różne drogi....

    Pomijam Centertela, bo na nich jż krzyżyk położyłem, ale jak mi dodatnia
    sieć zaczyna po 45-ciu dniach mówić, że nie mają zamiaru odpowiedzieć, to
    zaczyna być słaboo.... Możesz sobie szanowny kliencie pisać dowolną ilośc
    pism, żądać dpowiedzi, a na koniec możesz sobie zagłosować nogami.


    Pozdrawiam Marcin


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1