  • 21. Data: 2011-09-06 13:16:30
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    > No nie.
    > Trzeba jeszcze oprócz KC przeczytać ustawę "konsumencką" - tam dla
    > odmiany jest zapis, że jeśli działa konsumencka "niezgodność z umową"
    > to przepis o rękojmi jest wyłączony :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Czyli FIRMA-KONSUMENT nie ale w pozostałych przypadkach tak?
    Ariusz

  • 22. Data: 2011-09-06 14:12:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Tylko, że to już nie ma sensu - bo to jest "nic nie dająca warstwa
    > pośrednia", wystarczyłoby w takim wypadku w bazie zapamiętać numer z
    > urządzenia. Takie rozwiązanie nic nie daje.

    To masz właśnie taką mobilną bazę danych na opakowaniu.

  • 23. Data: 2011-09-06 14:59:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-06 11:48, Ariusz pisze:

    > Ja słyszałem jakieś... lat temu potem zamienili to na niezgodność z
    > umową,

    Nie do końca. Rękojmia nadal istnieje w kc i stosuje się do przedsiębiorców.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 24. Data: 2011-09-06 18:14:11
    Od: <s...@a...pl>

    > Czyli FIRMA-KONSUMENT nie ale w pozostałych przypadkach tak?

    Przeczytaj to, o co prosił Gotfryd. Bardzo ważny jest cel nabycia.

  • 25. Data: 2011-09-06 19:13:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > To masz właśnie taką mobilną bazę danych na opakowaniu.

    Z ust mi wyjąłeś - właśnie zrobili sobie bazę rozproszoną :D
    Z ich p. widzenia - mniej podatną na *ich* awarie.
    Aczkolwiek przyznaję, że u co rozsądniejszych sprzedawców
    działa to tak, że sticker stickerem, ale tak naprawdę
    numer jest w bazie.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-09-06 19:16:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Johnson wrote:

    > Nie do końca. Rękojmia nadal istnieje w kc i stosuje się do przedsiębiorców.

    No nie do końca, bo już "sympatyczna-poczta" kazał zwrócić uwagę
    na "cel" :)
    Oprócz przedsiębiorców są również wyłączeni wszyscy kupujący
    w celu "zawodowym". Czyli programista kupujący kompa na którym
    będzie wykonywał umowy o dzieło konsumentem nie jest, ktoś
    kto kupuje fotoaparat aby robić zdjęcia na ślubach (mimo
    nieprowadzenia DG) konsumentem nie jest, rzeźbiarz
    "artystyczny" nieprowadzący DG kupujący dłuta konsumentem
    nie jest...
    (nie bić! doskonale wiem że jest to bardzo trudne do udowodnienia)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-09-08 20:42:16
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Aczkolwiek przyznaję, że u co rozsądniejszych sprzedawców
    > działa to tak, że sticker stickerem, ale tak naprawdę

    A jest taka firma produkujaca dyski na (na "Sea*"), dla ktorej numer z
    obudowy dysku jest wystraczajacy do tego, zeby rozpoczac postepowanie
    gwarancyjne (a i gwaranacja na te dyski jest 5-letnia). Po prostu w
    razie awarii wklepujesz numer seryjny dysku na ich www, wyswietla ci sie
    info o czasie trwania gwaranacji na ten dysk i link do etykietki ktora
    masz wydrukowac i po zapakowaniu dysku do kartonika (dowolnego, ale
    bezpiecznego dla dysku) naklejasz ta etykiete na dysk i zanosisz na
    poczte...

    Pozdro

    Maseł

  • 28. Data: 2011-09-08 20:55:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Co było tym oryginalnym opakowaniem? Pudełko kartonowe czy jakieś
    > plastikowe coś. Czy gdzieś była załączona informacja że na opakowaniu
    > znajdują się identyfikatory produktu?

    Oryginalnym opakowaniem było pudełko kartonowe z wkładką plastikową.
    Informacji takowej nie widziałem, aczkolwiek nie zaprzeczam ze była.
    Po prostu stwierdziłem, ze skoro mam potwierdznie zakupu (fakturę) oraz
    jeżeli na dysku jest coś opisane jako s/n: 5353466546546546 to nic więcej
    potrzebować nie będę.

    Reasumując - rozumiem, że iść do nich i reklamować z tytułu rekojmi
    upierając się, że pudełko w tym przypadku nie ważne, a jak potrzebują
    potwierdzenia, że ten konkretny egzeplarz kupiłem u nich to mająnumer
    seryjny.

    A co do warunków gwarancji - nie wiem - poza fakturą nic nie dostałem, może
    gwarancja była w pudełku... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 29. Data: 2011-09-08 22:15:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Sep 2011, Maseł wrote:

    > A jest taka firma produkujaca dyski na (na "Sea*"), dla ktorej numer
    > z obudowy dysku jest wystraczajacy do tego,

    Owszem, bo oni udzielają gwarancji na *wszystkie* takie dyski.
    Ich dyski.
    Jakoś nie dziwię się, że sprzedawca nie jest chętny obsługiwania
    roszczeń wobec towarów których on *nie* sprzedał.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-09-09 06:34:44
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Maseł pisze:
    > A jest taka firma produkujaca dyski na (na "Sea*"), dla ktorej numer z
    > obudowy dysku jest wystraczajacy do tego, zeby rozpoczac postepowanie
    > gwarancyjne (a i gwaranacja na te dyski jest 5-letnia).

    nie ma to jak dobra pamięć :)

    http://kd86.seagatestorage.com/0C38EA3443?elq=660b91
    9d6fd44c269bb06eb6011d224a&src=kd86&id=policy

    andy_nek