  • 1. Data: 2012-03-02 22:07:21
    Temat: Rada Nadzorcza i ZUS
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Kilka lat temu zakończyłem swoją kilkunastoletnią w sumie kadencję
    (równoległą do mojej podstawowej działalności) na stanowisku
    przewodniczacego rady nadzorczej w dość dużym przedsiębiorstwie działajacym
    (wówczas) jako jednoosobowa spółka skarbu panstwa . Przez ten okres
    pobierałem tam wynagrodzenie w ustawowej wysokości tj. 1,7 średniej
    krajowej. Obecnie okazało się, ze to przedsiębiorstwo (obecnie już nota bene
    sprywatyzowane) nie odprowadzała za mnie i pozostałych członków RN składek
    do ZUS-u.
    Czy było to zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2012-03-03 00:02:55
    Temat: Re: Rada Nadzorcza i ZUS
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > krajowej. Obecnie okazało się, ze to przedsiębiorstwo (obecnie już nota
    > bene sprywatyzowane) nie odprowadzała za mnie i pozostałych członków RN

    jak najbardziej.
    z tytułu zasiadania w radzie opłaca się tylko składkę zdrowotną

    macso

  • 3. Data: 2012-03-03 00:18:07
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > jak najbardziej.
    > z tytułu zasiadania w radzie opłaca się tylko składkę zdrowotną

    Jaki jest przepis będacy podstawą tego zaniechania odprowadzania składki
    zusowskiej?

  • 4. Data: 2012-03-03 00:22:55
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jaki jest przepis będacy podstawą tego zaniechania odprowadzania składki
    > zusowskiej?

    dziekuję, już sam znalazłem;-)

    Dla zainteresowanych:
    http://ksiegowosc.infor.pl/zus-kadry/skladki/54433,C
    zy-od-wynagrodzenia-czlonkow-zarzadu-i-rady-nadzorcz
    ej-spolka-z-oo-musi-oplacac-skladki-na-ubezpieczenia
    -spoleczne-i-ubezpieczenie-zdrowotne.html

  • 5. Data: 2012-03-03 19:21:06
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jaki jest przepis będacy podstawą tego zaniechania odprowadzania składki
    Podstawa prawna:
    a.. art. 6 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2007 r. nr 11, poz. 74 ze zm.),
    b.. art. 66 ust. 1 pkt 35 ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o
    świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U.
    z 2008 r. nr 164, poz. 1027 ze zm.).

    macso