  • Data: 2020-10-02 00:59:39
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.10.2020 o 09:51, Kviat pisze:

    > No przecież ta szkoła i jej sale utrzymywane są z podatków na cele
    > obywatelskie. Potrzeby sekty religijnej, to nie to samo. Ich cele są
    > sprzeczne z celem, dla jakiego pobudowane i utrzymywane są szkoły.
    >
    > Budynki i pomieszczenia w których mieszczą się np.komisariaty milicji
    > też są ogrzewane i sprzątane z podatków obywateli.

    Za moich czasów religia była na plebaniach lub w kościołach. Uważam, że
    pomysł, by ksiądz przyszedł do dzieci, zamiast dzieci do księdza był
    dobrym, ale przy okazji zrobiono - moim zdaniem - dwa błędy.

    Po pierwsze akcja nie miała sensu, tam gdzie powodowała konieczność
    najmu sal na zewnątrz szko0ły na normalne lekcje. Nie wiem, na ile to
    szerokie zjawisko, ale od czasu do czasu słyszę, że szkoła wynajmuje
    sale lekcyjne od parafii. Bo co za różnica, czy pójdą na Religię, czy na
    Matematykę?

    Po drugie - przy okazji - zatrudniono osoby do nauczania Religii w
    szkołach, a to już narusza konstytucyjny rozdział państwa od Kościoła.
    De facto finansujemy Kościół Katolicki z podatków. nie wiem, czy
    zdarzają się lekcje religii prowadzone przez duszpasterzy innych wyznań.

    --
    Robert Tomasik