  • Data: 2020-09-29 17:07:29
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.09.2020 o 22:16, m4rkiz pisze:

    > brednie, odpływ z kościoła mamy fantastyczny i postępuje coraz szybciej

    Trzeba rozróżnić odejście od Boga i odejście od Kościoła. Spora część
    osób podchodzących poważniej do tego zagadnienia szuka swojego miejsca w
    różnych innych, niż Katolicki kościołach. Kościół Katolicki zalicza do
    swoich wiernych każdego ochrzczonego, który w sposób jednoznaczny nie
    wystąpił z kościoła. No więc przede wszystkim zaliczane tu są osoby
    nieletnie, które zostały ochrzczone, a jeszcze nie mogą zająć
    jakiegokolwiek stanowiska w przedmiocie przynależności do Kościoła.
    Również masa osób, która w ogóle nie czuje potrzeby przynależności do
    jakiegokolwiek kościoła, wiec i też podejmowania jakichkolwiek działań
    zmierzających do wypisania się.

    > gdyby uczciwie policzyć wg czynów a nie deklaracji robionych przez
    > pryzmat sąsiada to już od dawna katolicy są w mniejszości, tak że może
    > nie dziś ale już za parę lat będziemy mieli scenariusz irlandzki

    Wydaje mi się, ze właśnie już to parcie społeczności na wiarę spada.
    Ludzie kontaktują się głównie przez media. Mało komu w ogóle chce się
    interesować tym, czy sąsiad do Kościoła chodzi.

    --
    Robert Tomasik